Ľudmila Lenárd Pavluliková

Ako učiteľka dejepisu a hudobnej výchovy pôsobím od skončenia vysokej školy v roku 2006. V štúdiu tejto kombinácie som spojila svoje dve vášne – hudbu a históriu. Takmer celú pedagogickú prax (14 rokov) pôsobím na Základnej škole Gemerská 2 v Košiciach, kde som našla úžasnú podporu v minulom i súčasnom vedení školy na realizáciu projektov v oboch predmetoch. Či už sú to rôzne umelecké vystúpenia so žiakmi, alebo mnohé exkurzie s historickým zameraním.


Vo vyučovacom procese v oboch predmetoch sa snažím, aby ich žiaci mali radí. Aby im rozumeli a boli pre nich pútavé. Častokrát prepájam históriu s hudbou a naopak. S video výkladmi v predmete dejepis, ako som ich ja nazvala, som začala počas dištančného vyučovania, keď som sa snažila nájsť spôsob dostať sa k žiakom domov a poskytnúť im vysvetlenie učiva aj napriek tomu, že sme boli tak vzdialení. Verím, že mojimi videami a rôznymi sprievodnými materiálmi pomôžem aj iným pedagógom či žiakom.

Dominika Šedivá

V októbri 2019 som sa po úspešnom ukončení vysokej školy zamestnala na Základnej škole Vrútocká 58 v Bratislave ako učiteľka prvého stupňa. Keďže mi v rámci vyučovacieho procesu nepostačovali pomôcky, ktoré ako učitelia máme k dispozícii, tak som sa snažila vyrábať žiakom didaktické pomôcky, vďaka ktorým by si inou, väčšinou hravou formou osvojovali a utvrdzovali preberané učivo. Rovnako aj pri preberaní nového učiva sa snažím vždy siahať po inovatívnych metódach, ktoré by u žiakov vzbudzovali záujem o nové učivo.

V rámci hľadania nových možností som natrafila na digitálne únikové hry, ktoré ma veľmi zaujali jednak ich nápaditosťou a možnosťou všestranného využitia, ale najmä technologickým spracovaním, keďže sa realizujú v „online priestore“ s využitím informačno-komunikačných technológií, ktoré sú v súčasnej dobe pre žiakov zaujímavejšie ako klasické formy, ktoré sa v školách najčastejšie využívajú. Žiakom vďaka nim môžeme ukázať, že technológie a čas strávený pri nich môže mať pozitívny účinok na ich vzdelávanie.

Aktuálnosť týchto hier je o to viac podnetná, že ich dokážeme realizovať aj počas dištančného vzdelávania, ktoré nám súčasná pandemická situácia prináša do výchovno-vzdelávacieho procesu.

Igor Bielich

Učiteľ slovenčiny na základnej škole. Okrem radosti z jazyka a literatúry sprostredkúva mladým ľuďom osobitý pohľad na svet. Svet, v ktorom nechýbajú moderné technológie,  zážitkové experimenty i ozajstná „človečina.“

Netají sa snahou zmeniť mýtus o klasickej škole. Teóriu, že učenie ľudstva existovalo ešte pred objavením školy, sa snaží potvrdiť učením i mimo nej. Motivuje k tomu i svojich žiakov. Učiť sa kdekoľvek, kedykoľvek a nielen v škole! Tak znie jeho posolstvo v projekte Výnimočné školy.

Jana Vavreková

Pracujem ako učiteľka na ZŠ 23 rokov. Učím biológiu, informatiku a desiaty rok som zástupkyňa riaditeľa školy. Od začiatku môjho pôsobenia sa snažím zavádzať inovatívne prvky do vyučovania, aby hodiny neboli pre žiakov nudné. Zapájam sa do rôznych projektov, momentálne pôsobím tiež ako digitálny koordinátor v škole. Počas online vyučovania som mala na starosti rozbeh celého online vyučovania, zaškolenie učiteľov.Motivuje ma vedieť stále niečo nové, obohacovať vyučovanie, motivovať žiakov k ľahšiemu učeniu. Preferujem vo vyučovaní prepájanie vyučovacích predmetov, v informatike a biológii sa to dá veľmi dobre realizovať. Digitálne technológie a ich využitie v škole sú mojou srdcovkou.

Zuzana Diová

Pracujem na Základnej škole Važeckej v Prešove, kde vyučujem anglický jazyk na 1. aj 2. stupni. Práca učiteľa pre mňa znamená, niečo ako poslanie, kde môžem žiakom pomôcť rozvíjať sa a podporiť ich v ich talentoch. Od skončenia vysokej školy v Prešove, som vyskúšala učiť všetky vekové kategórie, dokonca aj obchodnú angličtinu. 


Neustále sa učím novým veciam a aktívne zapájam do rôznych projektov, ktoré realizujeme na našej škole, ako napr. letné tábory, jarné a letné školy, doučovanie žiakov, skúšanie nových metód vyučovania momentálne Jolly Phonics v 1.ročníku. Tento rok som jednou z účastníkov IRPU (Individuálny rozvojový program učiteľa LEAF) a začínam tak meniť svoj spôsob vyučovania. Vo voľnom čase prevažne tvorím hry a aktivity pre svojich žiakov. 

Lucia Máhriková

Som učiteľka chémie a biológie. Zvlášť chémia je moja srdcovka. Učím šiesty rok a zatiaľ som vystriedala dve bilingválne gymnáziá. Učila som chémiu po anglicky a momentálne ju učím po francúzsky na Gymnáziu bilingválnom v Žiline. Neboj, v mojich videách na Teba budem rozprávať po slovensky. 

Do vyučovania chémie rada zapájam žiakov. Ak by niekto cudzí prišiel na moju hodinu, asi by ma nenašiel za katedrou. Pravdepodobne by som behala po triede od lavice k lavici a usmerňovala žiakov (alebo by som ich natáčala ako experimentujú na školský instagram). Pri vysvetľovaní učiva je pre mňa dôležité kresliť veľký obraz, dávať veci do súvislostí a stavať na poznatkoch, ktoré už žiaci vedia.

Zo všetkého najviac ma baví, keď v triede počujem reakcie ako  „Ahaaa!“ alebo „Jasné, to dáva zmysel!“. Rozumiem, že chémia môže byť pre niekoho strašidelná, a to nehovorím o maturite z nej! Myslím si však, že niekedy stačí jedná mala veta, ktorá dá celému chaosu zmysel. Ako keď zapadne jeden dielik puzzle do skladačky a zrazu vidíme celý obraz. Preto som tu. Pokúsim sa v mojich videách nájsť presne tú jednu vec, ktorú potrebuješ počuť, aby Ti dávala celá maturitná téma zmysel. 

Marek Balážovič

Profesijne prevažne učiteľ fyziky so skúsenosťami zo všetkých stupňov vzdelávania. Momentálne vyučujem fyziku na gymnaziálnej a biofyziku na akademickej pôde v Banskej Bystrici. Hlavné univerzitné vzdelávanie vo fyzike som absolvoval na Slovensku, ďalšie kratšie kurzy v Holandsku, Švajčiarsku a Francúzsku.

Snažím sa vnášať do vyučovania mix moderných prvkov, ktoré by z tohto procesu spravili podnetný a zmysluplný čas, tak aby si zúčastnení mohol povedať, že to nebola nuda a zároveň bol nútený premýšľať. Videolekcie nie sú ničím novým, ale v čase pandémie, alebo počas častých absencií žiakov, či učiteľov môžu byť nástrojom, ktorý pomôže nestratiť sa v danej téme.

Tibor Sýkora

Štúdium som ukončil v roku 2012 na Filozofickej fakulte Univerzity  Konštatntína filozofa v Nitre. Vyštudoval som učiteľstvo akademických predmetov etická výchova a geografia. O niekoľko rokov neskôr som úspešne ukončil  rozširujúce štúdium v aprobácii biológia. 

Od roku 2012 učím na Základnej škole Jána Amosa Komenského v Tvrdošoviach (okres Nové Zámky), kde vyučujem vyššie uvedené predmety. Mojou srdcovou záležitosťou je však geografia. V tomto predmete som úspešne absolvoval I. a II. atestáciu.  Každoročne úspešne pripravujem žiakov na Geografickú olympiádu a ďalšie súťaže. Spolu s mojimi kolegami a vedením školy sa zapájame do rôznych projektov a aktivít, prostredníctvom ktorých chceme vytvoriť kvalitnejšie podmienky pre vzdelávanie. 

Motiváciou pre mňa je samotná práca so žiakmi, vidieť ich napredovanie , menšie a väčšie úspechy. Veľkou inšpiráciou sú pre mňa moji kolegovia, od ktorých sa veľa učím. 

Jozef Zvolenský

Učiteľ matematiky na ZŠ Skýcov. Počas svojej pedagogickej praxe sa dlhé roky venuje využívaniu IKT vo vyučovacom  procese na základnej škole.

Pre lepšie zvládnutie učiva vytvoril Youtube kanál – Učím sa doma. Je zakladateľom FB skupiny Geogebra v škole, ktorá sa snaží popularizovať tento program vo vyučovaní matematiky na základnej škole.

Od roku 2020 spolupracuje na tvorbe edukačného videomateriálu z matematiky pre centrálne úložisko digitálneho edukačného obsahu VIKI-TV.

V roku 2020 sa stal víťazom Ceny Dionýza Ilkoviča v mimoriadnej kategórii „Online vzdelávanie“.

Tomáš Talán

Som mladý učiteľ, ktorý sa tomuto povolaniu venuje od roku 2017. Učím biológiu a geografiu na ZŠ M. Rázusa vo Zvolene. Žiakov vediem ku rôznym súťažiam, olympiádam a prírodovedným krúžkom. Od júna 2020 sme začali s manželkou, ktorá je tiež učiteľka, natáčať vzdelávacie videá z biológie, geografie a chémie na youtube kanál pod názvom Chebig. Dôvodom na tento nápad boli zatvorené školy kvôli pandémii. Deti si vedia tieto videá pozrieť kedy chcú. Súčasťou, niektorých videí sú aj pracovné listy a poznámky na konci videa.