Chceš mať celý dom pod palcom aj keď nie si doma? Túžiš aby ťa privítalo vždy svetlo a teplo domova a k tomu teplý nápoj? Prípadne vedieť čo sa doma deje? Pritom ešte usporiť za elektrickú energiu? Tento projekt ti ukáže ako sa môžeš stať pánom elektriky v dome a ovládať elektrospotrebiče pomocou prsta a šikovnej aplikácie na smartfóne nech si kdekoľvek. Na základe prezentácií sa žiaci oboznámia s možnosťami využitia inteligentných ovládacích smart prvkov, spôsobmi ich zapojenia a ovládania. Pomocou modelov týchto prvkov si budú môcť overiť a odskúšať praktické použitie. Žiaci štvrtého ročníka navrhnú elektroinštaláciu celého domu s využitím týchto prvkov pri ovládaní svetelných, zásuvkových a vykurovacích obvodov.
Charakteristika projektu
Projekt využíva najmodernejšie technológie z praxe a bežného života, ktoré umožňujú výraznú úsporu energií v každom dome. Takmer každý obyvateľ Slovenska má internetové a wifi pripojenie v domácnosti a vlastní mobilné zariadenie smartfón, tablet, notebook, ktorým by mohol ovládať svoj inteligentný dom na diaľku. Smart zariadenia, ktoré je možné ovládať pomocou wifi sú dnes cenovo dostupné a je ľahké si ich obstarať cez internet.
Cieľová skupina
Projekt nie je vekovo ani odborovo obmedzený, pretože zaujme a vie ho využiť každý od študenta až po dôchodcu.
Primárne je určený pre študentov stredných škôl so zameraním na elektrotechniku alebo výpočtovú techniku. Môžu ho však využiť aj žiaci 2. stupňa základných škôl vo forme krúžkovej činnosti. Oblasť, ktorou sa projekt zaoberá však môže byť zaujímavá nielen pre žiakov a učiteľov ale aj pre širokú verejnosť.
Projekt je opakovateľný na každej strednej škole, príp. ZŠ, ktorá má pripojenie k internetu a učiteľa s elektrotechnickou spôsobilosťou, pretože niektoré časti obvodu sú napájané bežným, ale životne nebezpečným sieťovým napätím 230V!
Využitie projektu v predmetoch
Teoretické aj praktické elektrotechnické predmety elektrotechnika, elektronika, automatizácia, a programovanie prípadne fyzika a výpočtová technika na ZŠ.
3D model domu poukazuje na možnosti využitia inteligentných ovládacích prvkov v elektroinštalácii domu
Druhy, vlastnosti a využitie inteligentných SMART zariadení
Dokumenty na stiahnutie
Návrh inteligentnej elektroinštalácie domu s cenovou kalkuláciou
Vzdelávacia oblasť: LÁTKY A ICH VLASTNOSTI Tematický celok: ZMESI A CHEMICKY ČISTÉ LÁTKY Téma: POPOLUŠKA
Určite poznáš rozprávku o Popoluške, dievčatku sirôtke, ktoré túžilo po šťastnejšom živote…
Macocha nebola k nej veru dobrá. Raz, keď sa všetci chystali na tanec, chcela ísť aj Popoluška. No namiesto zábavy jej macocha dala len ďalšiu robotu…
Mericu maku a vrecko soli vysypala na hromadu, zmiešala a nakázala Popoluške prebrať tak na čisto, aby ani zrnko maku v soli nezostalo. Ako sa Popoluška trápila a plakala, počuli ju holúbky a prišli jej na pomoc…
Tak nejako to bolo v rozprávke. Namiesto holúbkov prídeš na pomoc Popoluške ty a keď využiješ všetky svoje doterajšie vedomosti z chémie (pozorovanie a pokus, laboratórne pomôcky, skupenstvo látok, rovnorodé a rôznorodé zmesi, roztok, rozpustnosť, oddeľovanie zložiek zmesi), rozdelíš mak od soli do posledného zrniečka. Riešenie je celkom jednoduché.
Vytvor zmes soli a maku zmiešaním 1 lyžičky soli a 1 lyžičky maku (ak nemáš mak, použi namiesto neho pomletú zrnkovú kávu, prípadne sypaný čaj alebo piesok).
Tvojou úlohou je oddeliť zmes maku a soli do posledného zrnka tak, aby si opäť získal(a) čistý mak a čistú soľ.
Premysli si, aké pomôcky a chemikálie k tomu potrebuješ.
Podrobne opíš kroky, ako by si postupoval pri oddeľovaní zložiek tejto zmesi.
Experiment zrealizuj a zdokumentuj videom alebo fotografiou.
Zodpovedaj nasledovné otázky.
1.Uveď všetky pomôcky potrebné k experimentu.
2. Uveď, ktoré chemikálie v experimente použiješ.
3. Napíš postup realizácie experimentu v bodoch.
4. Rozhodni, aký druh zmesi tvorí mak zmiešaný so soľou? Rovnorodú alebo rôznorodú?
5. Zdôvodni svoju odpoveď v otázke č.4.
6. Uveď skupenstvo tejto zmesi resp. zložiek zmesi.
7. Opíš čo sa stane, ak do tejto zmesi naleješ vodu?
8. Popremýšľaj akú zmes vytvoríš, keď zmiešaš soľ, mak a vodu?
9. Je mak vo vode rozpustný?
10. Popremýšľaj, akým spôsobom by si oddelil(a) mak od vody.
11. Opíš, čo sa stane so soľou vo vode po intenzívnom zamiešaní?
12. Akú zmes vytvoríš zo soli a vody?
13. Roztok je zložený z rozpúšťadla a rozpustnej látky. Rozhodni ktorá zložka roztoku je soľ a ktorá voda?
14. Popíš, ako vznikne nasýtený roztok?
15. Navrhni, akým spôsobom by si mohol(a) oddeliť soľ od vody?
Postup vytvorený žiakom:
Pomôcky:sitko, pohárik väčší a dva malé poháriky, lyžička
Chemikálie: soľ, mak, voda
Postup:
Najprv som si zmiešala približne rovnaké množstvo soli a maku.
Potom som tuho rozmýšľala a prišla som na tento záver:
Do soli a maku nalejem malé množstvo vody (aby sa stihla do pondelku vypariť).
Potom to premiešavam, až kým sa soľ nerozpustí.
Keď už nikde medzi makom nevidím časti soli, na pohárik položím sitko.
Do sitka začnem nalievať moju pripravenú zmes.
Keď pretečie všetka slaná voda do pohárika, stačí už iba mak zachytený na sitku vysypať na tanierik a nechať vysušiť.
Už len dostať soľ do pôvodného stavu. To je jednoduché – vodu som nechala vypariť (do pondelka) a vznikli tam kryštáliky soli.
Fotodokumentácia získania soli a maku z ich zmesi – žiak.
Vzdelávacia oblasť: VÝZNAMNÉ CHEMICKÉ PRVKY A ZLÚČENINY Tematický celok: NEUTRALIZAČNÉ A REDOXNÉ REAKCIE Téma: pH INDIKÁTORY
Máš rád(a) vajíčka uvarené na tvrdo? Biele bielko, žlté žĺtko, výživné a chutné.
Čo keby si pomocou svojich znalostí z chémie (z predošlej lekcie) zmenil trochu farbu bielka? No vajíčko by ostalo rovnako chutné 😉
Pomôcky a chemikálie:
hrnček, lyžica
vajíčko 3ks, voda, červená kapusta (alebo iný jedlý prírodný pH indikátor – čučoriedky, cvikla… ), ocot, sóda bikarbóna
Vajíčko priprav podľa postupu:
Všetky tri vajíčka vlož do hrnca s vodou.
Vodu s vajíčkami zohrej až do varu a povar približne 5 minút.
Vajíčka opatrne vyber z vriacej vody, nechaj vychladnúť .
Škrupinku každého vajíčka popraskaj tak, aby vznikli trhlinky (napr. pobúchaním lyžicou).
Tmavozelené:
Do vriacej vody vlož natrhaný list červenej kapusty.
Prvé vajíčko vlož do tejto vody a var približne ďalších 10 minút.
Nechaj vychladnúť vo vode, v ktorej si ho varil(a).
Svetlozelené:
Do vriacej vody nasyp 2 lyžice sódy bikarbóny a natrhaj list červenej kapusty.
Do vriacej zmesi vlož druhé vajíčko a var približne ďalších 10 minút.
Nechaj vychladnúť vo vode, v ktorej si ho varil(a).
Ružové:
Do vriacej vody nalej približne 1dcl octu a natrhaj list červenej kapusty.
Tretie vajíčko vlož do tejto vody a var približne ďalších 10 minút.
Nechaj vychladnúť vo vode, v ktorej si ho varil(a).
Všetky tri vajíčka ošúp od škrupinky.
Mramorované vajíčka pripravené žiakmi
Odpovedz prosím na otázky:
1. Červenú kapustu môžeme využiť ako prírodný indikátor (doplň):
2. Farba červenej kapusty v neutrálnom roztoku je (doplň):
3. Aká bola farba roztoku, v ktorom si varil(a) len list červenej kapusty?
4. Aké prostredie indikuje modrá, zelená a žltá farba červenej kapusty?
5. Popremýšľaj, čo spôsobila, že sa bielko vajíčka sfarbilo do zelena (nie do fialova) v roztoku červenej kapusty.
6. Ako sa zmenila farba listu červenej kapusty, farba a pH roztoku po pridaní sódy bikarbóny?
7. Aký to malo vplyv na farbu vajíčkového bielka vareného v tomto roztoku?
8. Čo sa stalo, keď si k listom červenej kapusty vo vode pridal(a) ocot?
9. Ako sa sfarbilo bielko uvarené v tomto roztoku a prečo?
10. Zisti, akú vápenatú chemickú zlúčeninu obsahuje vajíčková škrupinka. Napíš jej názov aj chemický vzorec.
11. Prečo sa na škrupinke vajíčka vloženého do roztoku obsahujúceho ocot tvorili bublinky plynu?
12. Aký plyn vznikal?
13. Napíš reakciu kyseliny chlorovodíkovej s vápenatou soľou, ktorú obsahuje vajíčková škrupinka. Touto reakciou vzniká rovnaký plyn ako pri reakcii vajíčkovej škrupinky s octom, voda a soľ kyseliny.
Vzdelávacia oblasť: PREMENY LÁTOK Tematický celok: ZMENY PRI CHEMICKÝCH REAKCIÁCH Téma: FAKTORY OVPLYVŇUJÚCE RÝCHLOSŤ CHEMICKÝCH REAKCIÍ
Už vieš, čo je to chemická reakcia, poznáš zákon zachovania hmotnosti, dokonca vieš povedať, kedy reakcia prebehla a kedy nie, či je rýchla, pomalá, exotermická, endotermická.
Ale čo vplýva na rýchlosť chemickej reakcie?
Znázorníme si to na príklade chemickej reakcie octu a vajíčkovej škrupinky – uhličitanu vápenatého, ktorej jedným z produktov je oxid uhličitý.
CaCO3 + 2 CH3COOH -> (CH3COO)2Ca + CO2 + H2O
Alebo v podobe guličkového modelu:
K chemickej reakcii dôjde, keď je zrážka medzi reaktantami (v našom prípade medzi časticami octu a časticami škrupinky – uhličitanu vápenatého) úspešná. Aby bola zrážka úspešná, častice reaktantov musia byť vhodne orientované a musia mať určitú minimálnu energiu potrebnú k reakcii.
Existuje niekoľko faktorov, ktoré ovplyvňujú rýchlosť chemickej reakcie:
Množstvo reagujúcich častíc
Teplota reakčnej zmesi
Katalyzátor
Veľkosť povrchu tuhého reaktantu
V tejto lekcii si vysvetlíme tri z nich.
Vplyv MNOŽSTVA REAGUJÚCICH ČASTÍC na rýchlosť chemickej reakcie
Kvôli jednoduchšiemu rozlíšeniu reaktantov ich znázorníme nasledovne:
Vysvetlenie:
1. obrázok
Častíc jedného reaktantu, octu je v reakčnej zmesi veľa. Ale keďže častíc druhého reaktantu, škrupinky je veľmi málo, pravdepodobnosť ich vzájomného stretnutia a úspešnej zrážky je nízka. Preto reakcia prebieha pomaly. Pozoruješ len nepatrnú tvorbu bubliniek plynu.
2. obrázok
Častíc octu je veľa, rovnako ako častíc škrupinky. Dochádza k väčšiemu počtu ich vzájomných stretnutí a tým k úspešným zrážkam, a preto je reakcia rýchlejšia. Jeden z produktov, plynný oxid uhličitý vzniká veľmi intenzívne.
3. obrázok
Veľký počet častíc octu, ktoré môžu ľahko naraziť na častice škrupinky. Viac zrážok znamená zvýšenie rýchlosti reakcie. Tvorba bubliniek plynu je intenzívna.
4. obrázok
Ocot je zriedený. Menší počet jeho častíc v rovnakom objeme znamená menej stretnutí s časticami škrupinky, menej zrážok, a preto je reakcia pomalá, čo pozoruješ ako len jemné bublinkovanie reakčnej zmesi.
Zapamätaj si:
Rýchlosť chemickej reakcie je tým väčšia, čím väčšie množstvo reagujúcich častíc je v určitom objeme – dochádza za určitý čas k väčšiemu počtu zrážok !!!
Vplyv TEPLOTY reakčnej zmesi na rýchlosť chemickej reakcie
Vysvetlenie:
V prvom pohári bola teplota octu približne 20°C. V druhom pohári mal ocot 60°C.
Pri vyššej teplote bola chemická reakcia octu a vajíčkovej škrupinky viditeľne rýchlejšia, čo sa prejavilo intenzívnou tvorbou bubliniek plynu. Za krátky čas reakcia takmer úplne prebehla, bublinky sa prestali tvoriť.
Za ten istý čas sa reakcia v prvom pohári s nižšou teplotou octu len rozbiehala. Intenzívnejšia tvorba bubliniek nastala oveľa neskôr.
Zvýšením teploty reakčnej zmesi sa zvýšila energia „lenivých“ častíc a tie sa viac „rozhýbali“.
Zapamätaj si:
Rýchlosť chemickej reakcie je tým väčšia, čím je vyššia teplota reakčnej zmesi – častice reaktantov majú väčšiu energiu, rýchlejšie sa pohybujú, a preto za určitý čas dochádza k väčšiemu počtu zrážok !!!
Vplyv VEĽKOSTI POVRCHU TUHÉHO REAKTANTU na rýchlosť chemickej reakcie
Vysvetlenie:
Tuhým reaktantom je vajíčková škrupinka.
Použijeme dve vajíčkové škrupinky rovnakej veľkosti. Prvá je rozdrvená na drobné kúsky, preto má oveľa väčší povrch ako druhá celistvá. Väčší povrch znamená viac častíc reaktantov, ktoré sa môžu stretnúť/zraziť sa s druhým reaktantom.
Rozdrvená vajíčková škrupinka v prvom pohári reaguje viditeľne rýchlejšie. Tvorba bubliniek plynu je intenzívnejšia.
V druhom pohári, kde je celý kúsok škrupinky, trvá dlhšie, kým sa začnú tvoriť bublinky a teda prebiehať reakcia.
Z pozorovania rýchlosti reakcie a intenzity tvorby bubliniek plynu vyplýva, že reakcia je rýchlejšia tam, kde je povrch tuhého reaktantu, v tomto prípade vajíčkovej škrupinky väčší.
Zapamätaj si:
Rýchlosť chemickej reakcie je tým väčšia, čím má tuhý reaktant väčší povrch – na povrchu je viac častíc, a preto dochádza za určitý čas k väčšiemu počtu zrážok !!!
Jednotlivé experimenty z videa si môžeš vyskúšať a potom odpovedať na nasledovné otázky:
1. Z chemickej reakcie uvedenej vyššie vypíš všetky reaktatny a produkty.
2. Kedy dôjde k chemickej reakcii medzi časticami reaktantov?
3. Akým spôsobom môžeš zvýšiť počet zrážok medzi reaktantami?
4. Akým spôsobom môžeš zvýšiť energiu častíc reaktantov?
5. Na základe čoho vieš v uvedenom experimente (reakcia octu s vajíčkovou škrupinkou) rozhodnúť, že reakcia prebieha rýchlo alebo pomaly?
6. Čo sa stane, ak zmeníš (zmenšíš alebo zväčšíš) množstvo jedného z reaktantov?
7. Zamysli sa, čo by sa stalo, keby si reakčnú zmes začal počas reakcie zahrievať?
8. Vysvetli, aký vplyv na rýchlosť reakcie by malo náhle ochladenie reakčnej zmesi?
9. Popremýšľaj, prečo je dobré skladovať niektoré potraviny v chlade? Ktorý faktor vplyvu na rýchlosť chemickej reakcie sa tu uplatňuje?
10. Popremýšľaj, ktorý faktor vplyvu na rýchlosť chemickej reakcie využívame pri regulácii prívodu kyslíka v krbe?
11. Porozmýšľaj, prečo je dôležité potravu dobre rozhrýzť pred tým, ako ju prehltneš?
12. Popremýšľaj, prečo ľahšie zapálime malé triesky dreva ako jedno veľké polienko?
13. Ktorý faktor vplyvu na rýchlosť chemickej reakcie sa uplatňuje v dejoch z otázky č.12 a 13.?
Hra obsahuje úlohy na tému Vzduch a na konci hry ďalšiu úlohu.
Žiak získava čísla po splnení každej výzvy a tieto potom vkladá v správnom poradí do poslednej časti hry.
Odkaz na hru
Hru v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz.
Úloha pre žiaka:
Nakresliť fotografiu, alebo nájsť obrázok znázorňujúci fotosyntézu. Ohodnotiť príspevky dvoch spolužiakov a napísať aj spätnú väzbu na hru.
Z praxe učiteľa:
Žiaci kreslia krásne obrázky a mnohí nájdu obrázky fotosyntézy na internete. Odporúčam, aby žiaci vkladali materiál aj s popisom na Padlet. Ako učiteľ sa musíte zaregistrovať a vytvoriť Padlet na danú tému. Príklad môjho Padletu je tu.
Príklad zadania úlohy pre žiaka:
Pripravila som pre vás ďalšiu hru na tému Vzduch. Pri vypracovaní využite učebnicu (str. 45).
Pozorne čítajte, postupujte podľa pokynov a pozrite si aj hodnotiace kritériá.
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Hra obsahuje úlohy na tému Úprava a čistenie vôd a na konci hry certifikát o úspešnom absolvovaní hry.
Žiak získava čísla po splnení každej výzvy a tieto potom vkladá v správnom poradí do poslednej časti hry.
Odkaz na hru
Hru v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz.
Úloha pre žiaka:
Odoslať printscreen poslednej snímky hry (Certifikát). A zároveň napísať aj spätnú väzbu na hru.
Z praxe učiteľa:
Žiaci si nevšimnú ruku s palcom hore vedľa slova „Gratulujeme!“ a posielajú túto snímku alebo číselný kód. Je na učiteľovi, čo im do zadania úlohy odhalí/neodhalí tajomstvo certifikátu.
Príklad zadania úlohy pre žiaka:
Táto úloha bude naozaj zábavná a oddychová. Naučíte sa o úprave a čistení vôd.
Prejdite si všetky výzvy. Urobte printscreen poslednej strany a pošlite mi ho na mail. Zároveň mi napíšte spätnú väzbu. Ďakujem.
Prajem skvelú zábavu, precvičte si mozgové závity a info hľadajte v učebnici.
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Kvízu, ktorý obsahuje úlohy na tému Atóm. Žiak odpovedá na otázky.
Odkaz na kvíz
Hľadania krstného mena v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz. Kvíz v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz.
Úloha pre žiaka:
Zistiť meno vedca.
Pozrieť si video v kvíze a odpovedať na otázky.
Napísať informácie o atóme.
Príklad zadania úlohy pre žiaka:
Tentoraz som pre vás pripravila niečo nové. V prvej úlohe zistite krstné meno významného chemika a pošlite mi ho na mail. V druhej úlohe si pozrite video a vyriešte kvíz. Do mailu k menu pripíšte, čo ste sa naučili o atóme.
Teším sa na všetky vaše príspevky.
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Hra obsahuje úlohy na témy 7. ročníka (fyzikálne a chemické deje, horenie, hasenie, zákon zachovania hmotnosti, reaktanty, produkty, exo a endotermické reakcie, rýchlosť chemických reakcií, faktory ovplyvňujúce chemické reakcie).
Žiak sa stáva špiónom a plní misie, za ktoré získava čísla, ktoré zodpovedajú kľúču, ktorý potrebuje na otvorenie aktovky.
Odkaz na hru
Hru v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz.
Úloha pre žiaka:
Odoslať printscreen obrazovky, na ktorej je odfotené horenie metánu. A zároveň napísať aj spätnú väzbu na hru.
Z praxe učiteľa:
Žiaci predpokladajú, že hra skončila na snímke, kde je názov „Mission complete!“, ale hra pokračuje kliknutím na pohyblivú periodickú tabuľku za týmto názvom.
Prosím, pošlite mi printscreen horenia metánu (pomôcka – hľadajte v prvkových videách o kyslíku). Odmena je zdroj. A samozrejme pridajte aj spätnú väzbu.
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Žiaci dokážu vytvoriť nádherné prezentácie. Všetko závisí od chute a zručnosti žiaka. V tomto prípade je dôležité, že sa žiak vie prihlásiť do aplikácii, pracovať intuitívne a využiť anglický jazyk. A samozrejme využiť vedomosti o chemických reakciách pri tvorbe prezentácie.
Príklad zadania úlohy pre žiaka:
A aby sme mohli pokračovať v rôznych typoch chemických reakcií (neutralizácie a redoxné reakcie) je veľmi dôležité zopakovať si, čo sme sa naučili o chemických reakciách už minulý rok.
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Táto webstránka používa súbory cookies
Na našej webovej stránke používame cookies. Používanie určitých druhov cookies je nevyhnutné na neobmedzené používanie našej webovej stránky. Môžete nám tiež dať svoj súhlas s používaním iných ako nevyhnutných cookies - s Vaším súhlasom budeme spracúvať Vaše údaje aj na analytické a marketingové účely a na zobrazovanie personalizovaného obsahu. V takom prípade nám udelíte súhlas aj na spracúvanie osobných údajov mimo Európskej únie - v USA a v Írsku. Ďalšie informácie nájdete v osobitných nastaveniach a v Informácii o spracúvaní údajov na našej webovej stránke. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.