Pomocou šípky popresúvajte jednotlivé dieliky tak, aby vznikla symetrická stavba podľa osi o. Buďte presní ! Svoje riešenie si môžete skontrolovať stlačením tlačidla riešenie.
Príjemnú zábavu s matematikou 🙂
Pomocou šípky popresúvajte jednotlivé dieliky tak, aby vznikla symetrická stavba podľa osi o. Buďte presní ! Svoje riešenie si môžete skontrolovať stlačením tlačidla riešenie.
Príjemnú zábavu s matematikou 🙂
5. ročník – zostrojiť obraz trojuholníka v osovej súmernosti podľa danej osi
5.ročník – zostrojiť obraz kružnice v osovej súmernosti podľa danej osi
5. ročník – pre daný bod nájsť (nakresliť/zostrojiť) bod, s ktorým je osovo súmerný podľa danej osi
5. ročník – symetria, súmernosť, zhodnosť geometrických útvarov
5. ročník – rysovať, prenášať veľkost úsečky pomocou kružidla, vedieť zostrojiť grafický súčet a rozdiel úsečiek
„Načo nám je matematika?“, je častá otázka študentov a v tomto príspevku snáď nájdu odpoveď. Mojou snahou je motivovať študentov zistiť niečo zaujímavé o neurónových sieťach prostredníctvom výtvarného umenia, zamyslieť sa nad hrozbami či potenciálom AI a pri tom si aj niečo vypočítať 🙂
Zábavné omaľovanky sú určené pre žiakov 2. stupňa špeciálnej ZŠ.
Slúžia ako rozcvička pre žiakov na začiatku hodiny matematiky. Ide o spestrenie tohto predmetu. Žiakov to motivuje do ďalšieho počítania príkladov s tým, že si omaľovánku môžu vyfarbiť.
Ostomachion je hlavolam skladajúci sa zo 14 mnohouholníkov. Jeho objavenie sa pripisuje Archimedovi. Z Ostomachionu sa dajú poskladať zvieratá, rastliny, stavby, predmety a niekoľkými možnými spôsobmi aj štvorec. Proces práce spočíva v príprave hlavolamu, jeho výrobe a následnom skladaní. Žiaci druhého stupňa môžu vyrobiť Ostomachiony pre deti z nižších ročníkov, pre mladších súrodencov. Vyskúšajte si, či dokážete zložiť pôvodný (alebo iný) štvorec. Možností existuje niekoľko stoviek.