Ročník: 5. ročník ZŠ
Gramatické kategórie podstatných mien / video
Vlastné a všeobecné podstatné mená / pracovný list
Vlastné a všeobecné podstatné mená / video
Podstatné mená – opakovanie základnej charakteristiky / pracovný list
Ahoj, objaviteľ!
Tento pracovný list ti pomôže objavovať, čo sú podstatné mená.
Na prvej strane sú „ťaháky“ – ako sme sa o podstatných menách učili.
Nájdeš tu :
- Pojmovú mapu , v ktorej sú slovné druhy +
- Čo sú podstatné mená a ako sa na ne pýtyame
- „nálepky“, ktorýžmi sme označovali podstatné mená v škole
- Triedenie na osoby, zvieratá, veci, vlastnosti a deje
- Tick list- čo mám vedieť po tejto lekcii o podstatných menách
- 1.zadanie- napísať 10 podstatných mien(ktoré sú okolo mňa)
Na druhej strane pracovného listu si precvičíš:
- Vyhľadávanie podstatných mien v texte
- Ich triedenie na osoby, zvieratá, veci,vlastnosti a deje
- Definíciu podstatných mien vlastnými slovami
- Tvorenie podstatných mien
Samozrejme, kým sa učíš, môžeš používať orvú stranu ako „ťahák“ na správne zvládnutie cvičení na druhej strane.
Je to pomôcka, ktorá ti pomôže pri „ukladaní“ nových vedomostí do pamäte. Neskôr už to zvládneš aj bez nej.
Podstatné mená – opakovanie základnej charakteristiky / video
Slovné druhy – opakovanie delenia slovných druhov / pracovný list
Ahojte,
Tento pracovný list vám pomôže zapamätať si, čo sú to slovné druhy a naučiť sa vymenovať ich.
Jeho prvá strana je pomôckou, ktorú môžete používať ako „ťahák“ pri učení sa, „zrakovú barličku“, ktorá vám pomôže prehlbovať pamäťovú stopu o slovných druhoch. Nájdete na nej:
- Vysvetlenie toho, čo sú slovné druhy
- Pomôcku, ako si ich pamätať pomocou prstov a dlaní
- Pojmovú mapu slovných druhov
Jeho druhá strana je návodom, ako si zapamätanie slovných druhov čo najviac uľahčiť. Tretia a štvrtá strana sú podkladom na kopírovanie- môžete ich vytlačiť a dopĺňať toľkokrát, koľko je pre vás potrebné na úplné zapamätanie si slovných druhov. Keď je potrebné, tak ako v tomto prípade, naučiť sa niečo len „naspamäť“, treba nájsť pre seba najjednoduchšiu a najlepšiu cestu, ako to urobiť. Tu sú ponúknuté dva spôsoby (dlane a pojmová mapa), ak by vám však lepšie vyhovovala básnička (ktorú si môžete napríklad aj zarapovať), nájdete ju vo videu s rovnakým názvom- Slovné druhy.
Dôležité je – nájsť svoj spôsob, ako sa učiť, dať si to ako osobnú výzvu a baviť sa.
Slovné druhy – opakovanie delenia slovných druhov / video
Cestujeme do Talianska
Milí žiaci, dnešná téma bude trošku iná ako ste možno zvyknutí. Dnes budeme cestovať do Talnianska a naučíme sa základné ingrediencie na pizzu, ako si zbaliť batožinu a dozvieme sa základné informácie o tejto krajine. V pracovnom liste máte krátky úryvok na čítanie s porozumením a k tomu otázky na vypracovanie. Cieľom tejto úlohy je zistiť ako rozumiete prečítanému textu. Všetko v ňom nájdete iba musíte pozorne čítať. V ďalšej časti sa naučíme názvy jednotlivých ingrediencií a urobíme si aj vlastnú pizzu. Je pre Vás pripravené aj interaktívne cvičenie na výslovnosť slovnej zásoby. Slovíčko si vždy vypočujte, zopakujte a priraďte.
Prajem veľa zábavy 🙂
Čo robíš o …? Určovanie času
Milí žiaci, dnešná hodina bude venovaná hodinám a otázke What time is it? V priloženom videu si vysvetlíme ako povieme základné vyjadrenie času ako celá, štvrť, pol a trištvrte. Čas, ktorý vyjadrujeme do pol hovoríme ako minúty po celej čiže PAST. Čas, ktorý vyjadrujeme po pol, hovoríme ako minúty do celej čiže TO.
Video pozorne počúvajte a pracujte podľa pokynov v pracovnom liste. Čakajú na Vás zaujímavé aktivity aj hry. Prajem príjemnú zábavu.
Priraď čas k správnemu vyjadreniu
Otestuj sa
Každý čas si najprv povedz alebo zapíš sám pre seba a potom kartičku obráť a môžeš si to skontrolovať.