Dejiny hudby II – Brahms: „Dáš mi labku, Klárka?“

To je láska! 

Vedeli ste, čo sa hovorí? Že Brahms celý život miloval jednu ženu. Ak ste si pozreli predchádzajúce video tak už asi tušíte o koho ide. Viac o ňom, o jeho láske a o jeho živote nájdete vo videu. 

Uč sa menej, bav sa viac 

Predpokladám, že sa ako „správni študenti“ chcete menej učiť a viac zabávať. Hmmm, ja to poznám 😂. Preto si aj toto video pozrite čím skôr, aby ste možno objavili a možno si zopakovali spôsob, ako sa učiť zábavnejšie a rýchlejšie (ak ste už pozerali video z predchádzajúcej témy). Rovnako sa môžete učiť  úplne akýkoľvek predmet – nielen 🎶 dejiny hudby🎵. Alebo chcete stále zaspávať💤 pri učení (hm, aj keď ani to nie je najhorší spôsob učenia sa, ale o tom neskôr…)? 

Pozreli ste si video až do konca? Ak áno, mohli by ste sa ešte raz zamerať na slová a prespievať si túto jednoduchú pesničku s ich pomocou. Snáď ju už dnes nedostanete z hlavy von. HM 🤔 nie preto, že by som vás chcela trápiť, ale preto, aby ste si zapamätali kto to ten Brahms bol a aké diela tvoril. Text k piesni nájdete nižšie, odkaz na naspievanú verziu nájdete po kliknutí TU a odkaz na podklad, teda karaoke verziu (ak by ste si song chceli zaspievať sami) nájdete TU

Tak čo, už toho viete o osude Johanessa Bramsa a Kláry Schumanovej dosť? Tak si poďte overiť, či ste si zapamätali všetko podstatné.

Ak sa hra nespustí, tak kliknite na tento LINK alebo oskenujte qr kód, ktorý nájdete pod textom, potom zadajte svoje meno, spustite hru a zabávajte sa vďaka novým znalostiam 👍😉  

Prezentácia pre učiteľov a rodičov  

Na záver trojitá pomôcka pre učiteľov. Prečo trojitá? Pretože v prezentácii, ktorú nájdete nižšie sa dozviete nielen to, ako pracovať s videom a priloženou hrou, ale aj to, ako pracovať s platformou, cez ktorú som hru vytvorila. Verím, že si s ňou užijete „kopec“ zábavy, a že aj vy budete za pomoci návodu schopní  vytvoriť ďalšie skvelé hry pre svoje deti a svojich žiakov. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

DoPOČUTIA (a možno aj doVIDENIA) nabudúce! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Dejiny hudby II – „Tatííí vydáš ma 🥰 za Schumana? Budem šumná pekná😁“ prosí Klára 

Romantika…? 

Vedeli ste, čo sa hovorí? Že príbeh Kláry a Róberta Schumanových je jedným z najromantickejších príbehov lásky ❤️ v hudobnom svete. Viac o nich, o ich láske a o ich živote nájdete vo videu. 

Uč sa menej, bav sa viac 

Predpokladám, že sa ako „správni študenti“ chcete menej učiť a viac zabávať. Hmmm, ja to poznám 😂. Preto si pozrite toto video čím skôr, aby ste objavili nový spôsob, ako sa učiť zábavnejšie a rýchlejšie – a to úplne akýkoľvek predmet – nielen 🎶 hudobku🎵. Alebo chcete stále zaspávať💤 pri učení (hm, aj keď ani to nie je najhorší spôsob učenia sa, ale o tom neskôr…)? 

Pozreli ste si video až do konca? Ak áno, mohli by ste sa ešte raz zamerať na slová a prespievať si túto jednoduchú pesničku s ich pomocou. Snáď ju už dnes nedostanete z hlavy von. HM 🤔 nie preto, že by som vás chcela trápiť, ale preto, aby ste si zapamätali kto to tí Schumanovci boli. Text k piesni nájdete nižšie, odkaz na naspievanú verziu nájdete po kliknutí TU a odkaz na podklad, teda karaoke verziu (ak by ste si song chceli zaspievať sami) nájdete TU

Tak čo, už toho viete o živote Róberta a Kláry dosť? Tak teraz si poďte overiť, či ste si zapamätali všetko podstatné.

Ak sa hra nespustila automaticky, tak liknite na tento LINK alebo oskenujte qr kód, ktorý nájdete pod textom, potom zadajte svoje meno, spustite hru a zabávajte sa vďaka novým znalostiam 👍😉  

Prezentácia pre učiteľov a rodičov  

Na záver trojitá pomôcka pre učiteľov. Prečo trojitá? Pretože v prezentácii, ktorú nájdete nižšie sa dozviete nielen to, ako pracovať s videom a priloženou hrou, ale aj to, ako pracovať s platformou, cez ktorú som hru vytvorila. Verím, že si s ňou užijete „kopec“ zábavy, a že aj vy budete za pomoci návodu schopní  vytvoriť ďalšie skvelé hry pre svoje deti a svojich žiakov. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

DoPOČUTIA (a možno aj doVIDENIA) nabudúce! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Dejiny hudby I – Pojašený 🤪 Mozart a nepočujúci 🙉 Beethoven – dokonalá dvojka na každú párty 🎉

DJ-i na dnes – Mozart a Beethoven  

Počuli ste už mená ako Wolfgang Amadeus Mozart či Ludwig van Beethoven? A viete čo majú spoločné? Pozrite si video a dozviete sa 🙂 

Už to viete?

A pamätáte si toho aj viac ako len to, čo majú spoločné? Tak si poďte zahrať hru, v ktorej si preveríte vaše vedomosti, ale aj zasúťažíte. Čaká na vás kahoot – stačí ak otvoríte tento LINK .  

Prezentácia pre učiteľov a rodičov  

Bližšie info k téme a k videu, ale aj vysvetlenie ako pracovať s uvedenou hrou a s portálom, cez ktorý bola hra vytvorená nájdete v prezentácii, ktorá je určená učiteľom a rodičom, resp.  komukoľvek, kto deti sprevádza pri učení. Hmmm, a ktovie – možno vás navnadí tiež vytvárať podobné hry. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Majte sa! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Dejiny hudby I – Bacha Bach

Bacha! 

Že na čo si máte dávať pozor? Možno na to, čo počúvate alebo ako počúvate… Že nechápete? Tak si pozrite nasledujúce video. Viac vám tento krát nebudem hovoriť ja. Tento krát radšej počúvajte Tea… 

Niekedy sú slová “počuť” a “počúvať” veľký rozdiel. Mnoho krát si myslíme, že stačí “počuť”, čo povedal ten vedľa nás. Potom však prichádza k mnohým nedorozumeniam a trapasom, však? A pritom by stačilo viac “počúvať”, teda vnímať ľudí, s ktorými sa rozprávame. Poďte si teraz overiť či ste skutočne dobre “počúvali” a vnímali, alebo či ste pri pozeraní videa hlavnú myšlienku “prepočuli”. Pozor, nebude to ľahké, budete sa musieť skutočne pohrať s písmenkami a so slovíčkami.  

Tu je jednoduchšia verzia hry (najmä pre mladších): 

A tu je trošku zložitejšia verzia pre starších a pre tých, ktorí sa chcú zabávať aspoň o trochu dlhšie: 

Prezentácia pre učiteľov a rodičov  

Bližšie info k téme a k videu, ale aj podrobnejšie vysvetlenie hry uvedenej vyššie nájdete v prezentácii, ktorá je určená učiteľom a rodičom, resp.  komukoľvek, kto deti sprevádza pri učení. Samozrejme, tie dospelé deti, ktoré by tu náhodou zavítali a rozhodli by sa zasmiať sa na videu a trochu si potrénovať svoje mozgové závity, si aj túto prezentáciu môžu prescrolovať samy😀 Prečo toľko rečí o “deťoch”, ktoré tu možno nikdy nezavítajú? Chcem vás tým trochu upútať, navnadiť a motivovať, aby ste úlohy k tejto téme skúsili najskôr vyriešiť vy sami – budete tak mať lepšiu predstavu o tom, ako veľmi ľahké či ťažké to bolo pre vás (prípadne pre vašich kolegov), ktorí už nejaké tie vedomosti o histórii či o hudbe (asi) máte. Omnoho ľahšie potom zvolíte náročnosť hry pre to-ktoré dieťa či pre tú-ktorú skupinu žiakov. A navyše to môže byť celkom zábava… Takže, ak ste už hru vyriešili, teraz si môžete pozrieť bližšie info k celej téme tu: 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

DoPOČUTIA (a vlastne aj doVIDENIA)! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Cesta k zrušeniu otroctva v USA – Abraham Lincoln

Ročník: ôsmy
Tematický celok: Zrod modernej doby
Téma: Cesta k zrušeniu otroctva v USA – Abraham Lincoln

Abraham Lincoln – prezident USA, ktorý zrušil otroctvo. V krátkosti sa pozrieme na jeho detstvo, štúdium, advokátsku kariéru až po víťazstvo v prezidentských voľbách. Priblížime si cestu k 13.dodatku Ústavy USA, ktorý zrušil otroctvo.

Deklarácia nezávislosti – Thomas Jefferson

Ročník: ôsmy
Tematický celok: Zrod modernej doby
Téma: Deklarácia nezávislosti – Thomas Jefferson

Dokument, ktorý začal cestu osamostatnenia amerických kolónií od Angličanov. Dokument, pri ktorého zrode bol aj Thomas Jefferson. 4.júl 1776 – dôležitý dátum v dejinách USA. 

Priemyselná revolúcia

Ročník: ôsmy
Tematický celok: Zrod modernej doby
Téma: Priemyselná revolúcia

Technický a hospodársky prevrat, ktorý bol spôsobený masovým zavádzaním strojov do výroby. Spúšťačom 1.priemyselnej revolúcie bol vynález parného stroja, pri 2. priemyselnej revolúcii sa základom stalo používanie elektrického prúdu. Počas nej vzniklo mnoho nových objavov v rôznych oblastiach a s nimi súvisia aj významný ľudia. O nich a ich objavoch je Galéria vynálezov.

https://youtu.be/kQL-bnUMeHU

Vojna Severu proti Juhu

Ročník: ôsmy
Tematický celok: Zrod modernej doby
Téma: Vojna Severu proti Juhu

Po vojne za nezávislosť a vzniku USA sa začali prejavovať rozdiely medzi severnou a južnou časťou krajiny. Do severných štátov prúdili vlny prisťahovalcov, ktorí sa tu zamestnávali v priemyselných centrách. Naopak, prisťahovalecká vlna sa takmer nedotkla južných častí, ktoré prosperovali z bavlníkových plantáží, na ktorých pracovali otroci dovážaní z Afriky. Príčiny, priebeh a výsledok vojny je obsahom témy Vojna Severu proti Juhu.

Boj za nezávislosť – vznik USA

Ročník: ôsmy
Tematický celok: Zrod modernej doby
Téma: Boj za nezávislosť – vznik USA

Na území Severnej Ameriky si mnohé krajiny vytvárali svoje kolónie. Boli medzi nimi aj Angličania, ktorí chceli zo svojich osád vyťažiť, čo najviac. Neustále zvyšovanie ciel viedlo k narastaniu napätia medzi kolonistami a materskou krajinou. Konflikt vyvrcholil, keď Angličania zvýšili clo na čaj, proti čomu sa postavili bostonskí robotníci. Následne vypukla vojna za nezávislosť, ktorá trvala 6 rokov a skončila sa uznaním nezávislosti USA zo strany Angličanov.

Zjednotenie Nemecka

Ročník: ôsmy
Tematický celok: Zrod modernej doby
Téma: Zjednotenie Nemecka

Nemecko bolo ešte v druhej polovici 19.storočia nejednotné. Bolo rozdrobené na 30 kniežatstiev, pričom tým najmocnejším bolo Prusko. Práve Prusko začalo zjednocovací proces Nemecka, ktorý viedol pruský kancelár Otto von Bismarck. V dejinách ho poznáme pod prezývkou „železný kancelár“, keďže chcel Nemecko zjednotiť železom a krvou. Prusi museli poraziť Rakúsko a Francúzsko, až napokon vyhlásili Nemecké cisárstvo.