Rýchlosť rovnomerného pohybu telesa môžeme určiť meraním dráhy a príslušného času pohybu. Rovnomerný pohyb v tomto experimente je realizovaný vzduchovou bublinkou v trubici s vodou. Pri stálom sklone trubnice je rýchlosť pohybu bublinky konštantná.
Experiment je možné uskutočniť online – potrebné údaje zistiť z videozáznamu. Súčasťou materiálov je pracovný list.
V experimente analyzujeme vplyv uhla sklonu naklonenej roviny pohybový stav telesa. Požadujeme dynamický opis pohybu a súčasne vplyv statického a dynamického trenia na pohybový stav telesa.
Experiment je možné uskutočniť online – potrebné údaje zistiť z videozáznamu. Súčasťou materiálov je pracovný list.
Pružina je veľakrát základnou časťou meracích zariadení, napríklad silomeru. Silomery s rôznymi rozsahmi majú pružiny s rôznymi tuhosťami. Experiment umožňuje odmerať veličiny potrebné pre určenie tuhosti pružiny a uskutočniť následne jej výpočet. Meranie je pripravené pre dve pružiny s rôznymi rozsahmi.
Experiment je možné uskutočniť online – potrebné údaje zistiť z videozáznamu. Súčasťou materiálov je pracovný list.
Hra obsahuje úlohy na tému Alkaloidy a na konci hry certifikát o úspešnom absolvovaní hry.
Žiak získava čísla po splnení každej výzvy a tieto potom vkladá v správnom poradí do poslednej časti hry.
Odkaz na hru
Hru v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz.
Úloha pre žiaka:
Odoslať printscreen poslednej snímky hry (Certifikát). A zároveň napísať aj spätnú väzbu na hru.
Z praxe učiteľa:
Žiaci si nevšimnú ruku s palcom hore vedľa slova Gratulujeme! a posielajú túto snímku alebo číselný kód. Je na učiteľovi, čo im do zadania úlohy odhalí/neodhalí tajomstvo certifikátu.
Príklad zadania úlohy pre žiaka:
Táto úloha bude naozaj zábavná a oddychová. Overíte si vedomosti z témy Alkaloidy.
Prejdite si všetky výzvy. Urobte printscreen poslednej snímky a pošlite mi ho na mail. Zároveň mi napíšte spätnú väzbu.
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Hra obsahuje úlohy na tému Nukleové kyseliny. V hre je uvedená aj úloha pre žiaka, ktorú zistí po úspešnom absolvovaní celej hry. Hra je náročnejšia ako predchádzajúce :), je dôležité čítať s porozumením.
Žiak sa zúčastňuje na misiách, musí získať klenoty a zadať správny kód.
Hra obsahuje zaujímavé videá a komixy.
Odkaz na hru
Hru v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz.
Úloha pre žiaka:
Zistiť meno autora, ktorý objavil štruktúru DNA a ako sa volal materiál, ktorý obsahoval prevratné informácie o štruktúre DNA.
Z praxe učiteľa:
Žiaci si neprečítajú pokyn na poslednej snímke hry a neprejdú kurzorom na obrázok s mikroskopom. Po kliknutí sa zobrazí okienko s informáciami, kde nájdu aj odpovede zo zadania úlohy.
Príklad zadania úlohy pre žiaka:
Aj tentoraz som pre vás pripravila hru. Téma Nukleové kyseliny. Pri riešení si zoberte k sebe učebnicu, pomôže vám 🙂
Na mail mi, prosím, pošlite odpoveď na úlohu a pridajte aj spätnú väzbu.
Určite sa zabavte a precvičte svoje šedé mozgové bunky 🙂
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Názov predmetu: Elektronika-cvičenia Odbor : Mechatronika
Našou dnešnou úlohou je z už dobre známych kombinačných a sekvenčných logických obvodov poskladať počítadlo a jeho funkčnosť overiť v simulačnom programe.
Takže konkrétne úlohy:
1. Zostavte počítadlo do 10 s výstupom a. binárnym b. sedemsegmentovým
a týmito obvodmi MH 7490, MH 7447(D147), MH 7404, sedemsegmentovka LA 6980
2. Opíšte jednotlivé použité obvody.
3. Navrhnutý obvod odsimulujte v simulačnom programe Multisim
4. Zistite ako by sa navrhnutý obvod musel zmeniť aby počítadlo počítalo do 16 a do 100.
Postup:
Obvod zapojíme s predpísanými súčiastkami podľa blokovej schémy nasledovne:
Aby počítadlo počítalo, musíme dať všetky vstupy R na úroveň L (0V).
Frekvenciu privedieme do vstupu A .
Vstupy LT, BI/RBO, RBI na prevodníku na úroveň H(5V). Výstupy z prevodníka musia byť negované kôli jeho negovaným výstupom.
Na opis jednotlivých obvodov použi už získané vedomosti ,alebo si pomôž prezentáciou na konci.
Simuláciu robíme v programe MULTISIM- postupuj podľa videa.
Dokonči všetky úlohy a spracuj ich formou zadania- zase postupuj podľa pokynov z prezentácie.