Rýchlosť rovnomerného pohybu telesa môžeme určiť meraním dráhy a príslušného času pohybu. Rovnomerný pohyb v tomto experimente je realizovaný vzduchovou bublinkou v trubici s vodou. Pri stálom sklone trubnice je rýchlosť pohybu bublinky konštantná.
Experiment je možné uskutočniť online – potrebné údaje zistiť z videozáznamu. Súčasťou materiálov je pracovný list.
V experimente analyzujeme vplyv uhla sklonu naklonenej roviny pohybový stav telesa. Požadujeme dynamický opis pohybu a súčasne vplyv statického a dynamického trenia na pohybový stav telesa.
Experiment je možné uskutočniť online – potrebné údaje zistiť z videozáznamu. Súčasťou materiálov je pracovný list.
Pružina je veľakrát základnou časťou meracích zariadení, napríklad silomeru. Silomery s rôznymi rozsahmi majú pružiny s rôznymi tuhosťami. Experiment umožňuje odmerať veličiny potrebné pre určenie tuhosti pružiny a uskutočniť následne jej výpočet. Meranie je pripravené pre dve pružiny s rôznymi rozsahmi.
Experiment je možné uskutočniť online – potrebné údaje zistiť z videozáznamu. Súčasťou materiálov je pracovný list.
Hra obsahuje úlohy na tému Alkaloidy a na konci hry certifikát o úspešnom absolvovaní hry.
Žiak získava čísla po splnení každej výzvy a tieto potom vkladá v správnom poradí do poslednej časti hry.
Odkaz na hru
Hru v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz.
Úloha pre žiaka:
Odoslať printscreen poslednej snímky hry (Certifikát). A zároveň napísať aj spätnú väzbu na hru.
Z praxe učiteľa:
Žiaci si nevšimnú ruku s palcom hore vedľa slova Gratulujeme! a posielajú túto snímku alebo číselný kód. Je na učiteľovi, čo im do zadania úlohy odhalí/neodhalí tajomstvo certifikátu.
Príklad zadania úlohy pre žiaka:
Táto úloha bude naozaj zábavná a oddychová. Overíte si vedomosti z témy Alkaloidy.
Prejdite si všetky výzvy. Urobte printscreen poslednej snímky a pošlite mi ho na mail. Zároveň mi napíšte spätnú väzbu.
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Hra obsahuje úlohy na tému Nukleové kyseliny. V hre je uvedená aj úloha pre žiaka, ktorú zistí po úspešnom absolvovaní celej hry. Hra je náročnejšia ako predchádzajúce :), je dôležité čítať s porozumením.
Žiak sa zúčastňuje na misiách, musí získať klenoty a zadať správny kód.
Hra obsahuje zaujímavé videá a komixy.
Odkaz na hru
Hru v samostatnom okne zobrazíte po kliknutí na tento odkaz.
Úloha pre žiaka:
Zistiť meno autora, ktorý objavil štruktúru DNA a ako sa volal materiál, ktorý obsahoval prevratné informácie o štruktúre DNA.
Z praxe učiteľa:
Žiaci si neprečítajú pokyn na poslednej snímke hry a neprejdú kurzorom na obrázok s mikroskopom. Po kliknutí sa zobrazí okienko s informáciami, kde nájdu aj odpovede zo zadania úlohy.
Príklad zadania úlohy pre žiaka:
Aj tentoraz som pre vás pripravila hru. Téma Nukleové kyseliny. Pri riešení si zoberte k sebe učebnicu, pomôže vám 🙂
Na mail mi, prosím, pošlite odpoveď na úlohu a pridajte aj spätnú väzbu.
Určite sa zabavte a precvičte svoje šedé mozgové bunky 🙂
Príklad hodnotiacich kritérií v Teams:
Hodnotiace kritéria pre Microsoft Teams vo formáte .csv si stiahnete na tomto odkaze.
Poznámka
Učitelia, hru si vopred vyskúšajte a ak by niečo nefungovalo, napíšte prosím mail na drobulova@gsa.sk. Niekedy sa môže stať, že hra sa nebude dať u žiaka spustiť. Môže to byť spôsobené nastavením počítača a webového prehliadača.
Názov predmetu: Elektronika-cvičenia Odbor : Mechatronika
Našou dnešnou úlohou je z už dobre známych kombinačných a sekvenčných logických obvodov poskladať počítadlo a jeho funkčnosť overiť v simulačnom programe.
Takže konkrétne úlohy:
1. Zostavte počítadlo do 10 s výstupom a. binárnym b. sedemsegmentovým
a týmito obvodmi MH 7490, MH 7447(D147), MH 7404, sedemsegmentovka LA 6980
2. Opíšte jednotlivé použité obvody.
3. Navrhnutý obvod odsimulujte v simulačnom programe Multisim
4. Zistite ako by sa navrhnutý obvod musel zmeniť aby počítadlo počítalo do 16 a do 100.
Postup:
Obvod zapojíme s predpísanými súčiastkami podľa blokovej schémy nasledovne:
Aby počítadlo počítalo, musíme dať všetky vstupy R na úroveň L (0V).
Frekvenciu privedieme do vstupu A .
Vstupy LT, BI/RBO, RBI na prevodníku na úroveň H(5V). Výstupy z prevodníka musia byť negované kôli jeho negovaným výstupom.
Na opis jednotlivých obvodov použi už získané vedomosti ,alebo si pomôž prezentáciou na konci.
Simuláciu robíme v programe MULTISIM- postupuj podľa videa.
Dokonči všetky úlohy a spracuj ich formou zadania- zase postupuj podľa pokynov z prezentácie.
(Samozrejme ak máš reálne komponenty vieš zapojiť napr. na univerzálnu dosku a funguješ.)
Otázky :
Čo je počítadlo?
Prečo musím na výstupe použiť negátor ?
Prečo výstup QA počítadla prepojíme so vstupom B0 ?
Môžem sedemsegmentovku pripojiť priamo na výstup prevodníka?
Vieš počítadlo do 10 zmeniť na iné? Ak áno tak ako?
Táto webstránka používa súbory cookies
Na našej webovej stránke používame cookies. Používanie určitých druhov cookies je nevyhnutné na neobmedzené používanie našej webovej stránky. Môžete nám tiež dať svoj súhlas s používaním iných ako nevyhnutných cookies - s Vaším súhlasom budeme spracúvať Vaše údaje aj na analytické a marketingové účely a na zobrazovanie personalizovaného obsahu. V takom prípade nám udelíte súhlas aj na spracúvanie osobných údajov mimo Európskej únie - v USA a v Írsku. Ďalšie informácie nájdete v osobitných nastaveniach a v Informácii o spracúvaní údajov na našej webovej stránke. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.