Čísla 10 – 20

Milí žiaci, čísla od 1 – 10 už poznáme, dnes si teda predstavíme čísla od 10 – 20. V rôznych hrách, kvízoch a aktivitách sa tieto čísla naučíte písať, čítať a dokonca si precvičíme trošku aj matematiku. 
Aby to nebolo príliš náročné čísla si niekam zapíšte aby ste to mali ako pomôcku:

10 – ten  16 – sixteen
11 – eleven17 – seventeen
12 – twelve18 – eighteen
13 – thirteen19 – nineteen
14 – fourteen20 – twenty
15 – fifteen

Televízny kvíz

Na obrázku sa ti vždy zobrazí číslo a 4 možnosti. Tvojou úlohou je vybrať tú správnu. Dávaj si pozor na správny pravopis. Súčasťou kvízu sú aj bonusové kolá. 

Vypočuj si a priraď

Políčka s písmenkami sú na vypočutie. Vypočuj si výslovnosť, zopakuj a priraď k správnemu číslu. Na konci klikni vpravo dole a úlohu si skontroluj. 

Aké je to číslo?

https://www.baamboozle.com/game/1077660#.YrM98hugubA.link

Hru si nastavíš podľa toho v koľkých tímoch chceš hrať a koľko chceš políčok. Hra obsahuje aj tzv. „power ups“ špeciálne políčka, ktoré robia hru ešte zaujímavejšou. Hru spúšťame cez tlačítko play.

Aký bude výsledok?

Hra je na princípe tradičného pexesa. Hľadáme dvojicu, ktorá bude výsledkom daného príkladu.

Cestujeme s Patris po svete

Cestovateľku Patris už poznáte. Cestovali sme s ňou do Talianska. Dnes spoznáme iné kúty sveta ako napr. Japonsko, Južnú Ameriku, Austráliu ale aj Slovensko. O každej krajine Vám táto cestovateľka povie zopár zaujímavostí a či ste tomu správne porozumeli si overíte v otázkach a úlohách pod textom. Nemusíte sa báť každú úlohu zvládnete, len treba pozorne čítať. V závere Vás čaká projekt o vlastnej krajine či už o Slovensku alebo krajine, ktorá Vás zaujíma. 
Držím prsty 🙂 

Minulý čas nepravidelné slovesá

Milí žiaci, ako som Vám pri poslednej hodine spomínala minulý čas má aj nepravidelné slovesá. Tieto slovesá je potrebné sa naučiť. Princíp tvorby otázky a odpovede je rovnaký ako pri pravidelných slovesách to znamená, že v otázke a v zápore je sloveso v základnom tvare, ale v oznamovacej vete sa už mení. Did she have a cat? No, she didn’t have a cat. She had a dog. V priloženom pracovnom liste nájdete peknú vizuálnu pomôcku a zopár cvičení na precvičenie. 
Držím Vám prsty! 🙂

Minulý čas – pravidelné slovesá

Milí žiaci, pokračujeme v minulom čase a rozprávaní o minulosti. Iste chcete vedieť povedať čo ste včera robili, kde ste boli, koho ste stretli. Tentokrát máme už vo vete aj plnovýznamové slovesá to znamená napr. sloveso like, visit, watch, play … Keď sme sa učili minulý čas tieto slovesá sme v otázke alebo v zápore využili s pomocným slovesom do/ don’t teraz sa nám tieto dve slovíčka zmenia na did/ didn’t. Did you play football? I didn’t play football. – vidíte, že v týchto dvoch príkladoch sa nám so slovesom nič nedeje. Ale keď bude veta kladná, oznamovacia k slovesu pridáme koncovku -ed. I played tennis. Pozor deje sa to iba pri pravidelných slovesách. O nepravidelných si povieme nabudúce. Všetko vysvetlenie nájdete vo videu a následne si to precvičíte v pracovnom liste. 
Držím Vám prsty!

Minulý čas slovesa „to be“

Milí žiaci, dnešná hodina bude zameraná na minulý čas, konkrétne na sloveso byť. Je veľmi dôležité aby sme tomu porozumeli aby sa nám to potom neplietlo keď budeme hovoriť o minulosti v súvislosti s plnovýznamovými slovesami. Keď sme sa rozprávali o prítomnosti využívali sme pri tom sloveso byť v tvare „AM, IS, ARE“ napr: I am happy, She is a doctor, They are at school. V minulom čase tieto slovíčka meníme na WAS/ WERE. napr. She was a doctor, They were at school, I was happy.
Princíp tvorby otázky a záporu je presne taký istý ako v prítomnom čase. She was happy. Was she happy? She wasn’t happy. Nepoužívame žiadne do/does/did. V priloženom videu nájdete využitie tejto gramatiky v rôznych situáciách. Vyskúšajte si samostatnú tvorbu viet a zahrajte aj pri hrách, ktoré sú tiež k dispozícií. 
Prajem veľa zábavy! 🙂

Koleso šťastia

Zatoč a odpovedz na otázku.

WAS or WERE?

Rozdeľ podstatné mená podľa toho či bude pri nich vo vete WAS alebo WERE.

Usporiadaj slová

Presúvaj slová vo vete tak aby boli na správnom mieste.

Learning stations – zahrajme sa!

Milí žiaci a učitelia, 
dnes na Vás čaká niekoľko aktivít, pri ktorých si zopakujete to, čo sme sa doteraz naučili. Tieto aktivity je vhodné robiť v triede v malých skupinkách a žiakom určiť čas, koľko sa budú danej aktivite venovať. Pomôcky je vhodné si zalaminovať aby ste ich mohli využívať aj v budúcnosti.

Pri týchto aktivitách si žiaci zopakujú otázky What is it? Is it …? odpovede kladné a záporné, tvorbu jednoduchých viet a precvičia si aj slovnú zásobu. 

Opakovanie – 2. a 3. ročník – hra

Milí žiaci, dnes Vás čaká trošku iný materiál ako ste zvyknutí. Pripravila som si pre Vás hru na opakovanie a precvičenie toho, čo sme sa doteraz naučili. Hra obsahuje rôzne slovíčka a jednoduché otázky. K hre potrebujete hraciu kocku a figúrky. Doplňujúce pravidlá si môžete zvoliť aké chcete aby to bolo pre Vás ešte zaujímavejšie. 
Prajem veľa zábavy!

Môj dom – miestnosti v dome a predložky

Milí žiaci, dnes na vás čaká téma predložky a miestnosti a veci v dome. Naučíme sa ako povedať čo sa nachádza v dome a kde sa to nachádza. Medzi základné predložky patria: ON, IN, UNDER (na, v, pod) Ak chceme povedať že napr. mačka sa nachádza pod stromom povieme to úplne jednoducho: The cat is under the tree. Samozrejme chceme vedieť sa aj opýtať. Where is the cat? (kde je mačka?)

V priloženom pracovnom liste nájdete množstvo aktivít na precvičenie, pobavenie a taktiež aj interaktívne hry. Verím, že zažijete kopec zábavy. 🙂

KVÍZ SO STÁVKOU

Najprv stavíš za koľko bodov chceš otázku zodpovedať a až potom klikáš na správnu odpoveď. 

LIETADLO

Lietadlo naviguješ k správnej odpovedi.

OZNAČOVANIE OBRÁZKU

Na obrázku sú malé guličky, ku ktorým priradíš slovíčka, ktorú miestnosť alebo vec označujú

Sloveso „can“ – čo dokážu zvieratá

Milí žiaci, určite veľa vecí viete a dokážete a istotne aj to chcete vedieť povedať po anglicky alebo sa opýtať svojho kamaráta či vie tancovať, hrať hokej, plávať a podobne. Opýtame sa úplne jednoducho: Can you swim? (Vieš plávať). Odpovedáme: Yes, I can. No, I can’t. V priloženom videu, ale aj v aktivitách nájdete činnosti, ktoré dokážu zvieratká. Naučíš sa teda aj niečo o zvieratkách. Verím, že zažijete veľa zábavy. Po precvičení v aktivitách si skús napísať na papier čo všetko dokážeš a vieš robiť prípadne by si to chcel. 


Bludisko

Prečítaj si otázku a rozhodni či to je pravda alebo nie. Panáčika naviguj k správnej odpovedi. 

Kartičky

Otestuj sa koľko si toho pamätáš. Kartičky môžeš využiť na precvičenie po zhliadnutí videa a opakovanie slovnej zásoby. 

She has got/ he has got – oblečenie

Milí žiaci, 
pokračujeme v predošlej téme ale trošku z iného pohľadu. Ideme opisovať svojho kamaráta, kamarátku alebo zvieratko. Ideme rozprávať my o nich čiže v tretej osobe. Have sa nám v tomto prípade mení na has.V pracovnom liste sa taktiež venujeme aj slovnej zásobe oblečenie. Súčasťou tejto témy je aj hra. Prajem veľa zábavy. 🙂

Neposlušné písmenká

Usporiadaj písmenká aby ti vzniklo slovo

Labyrint

Snaž sa uniknúť zlým postavičkám aby si sa dostal k správnemu slovíčku.