Tvor tvorivý – Si tvor = si tvorivý. Tak tvor. vol. 1 – rytmus a dynamika

TVOR TVORivý 

Všimli ste si niekedy, že v slove TVORivosť je základom slova slovíčko TVOR, teda niečo čo je živé, nejaké sTVORenie? Myslím, že nám takto niekto už pred tisíckami rokov, keď sa tvorili prvé pomenovania činností chcel naznačiť, že každý z nás je v hĺbke srdca TVORivý TVOR. Dnes si teda vyskúšame (a verím, že aj potvrdíme), že to tak naozaj je. Ak si myslíš opak, skôr, ako to povieš nahlas: vezmi si tie najjednoduchšie nástroje, aké poznáš (kľudne aj hrnce a varechy), pozri si prezentáciu a postupuj podľa krokov, ktoré sú v nej uvedené. A ktovie, nakoniec sa z teba možno stane skladateľ, pretože na zloženie skladby nám veľa krát stačí vedieť čo je to rytmus a dynamika… 

„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov 

A pomôcka na záver – ak patríte k tým, ktorí deti sprevádzajú pri využívaní uvedených materiálov, tu je pár informácií pre vás. Vo videu nájdete návrh ako pracovať s prezentáciou, čo sa v jednotlivých prezentáciách dozviete a čo všetko budete pri ich využívaní na hodine či doma potrebovať.

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (repa. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať videá či fotografie k jednotlivým výzvam 😉 

Milé TVORy, veľa TVORivosti, prajem!

Vaša Niiika (KiNi.Nika)

Otravná teória I. – Ne-možná STUPNICA

Otravná teória?!

Vždy ma všetci presviedčali, že učiť sa stupnicu a noty je to najhoršie, čo sa môžme v škole učiť. A ja som vždy tvrdila opak. Ono sa totiž aj tá otravná teória dá učiť ľahko, ak viete ako na to. A ešte to môže byť aj zábava! Neveríte? Tak si pozrite video, v ktorom sa spoločne naučíme stupnicu smerom nahor aj na dol. A keď budete skutočne šikovní, určite dokážete splniť aj „challenge“, ktorú spomeniem vo videu. 

Učenie nebolí, učenie je sranda – fakt!

PS: Spôsob učenia sa, ktorý nájdete vo videu vám môže pomôcť nielen pri hudobnej, ale aj pri akomkoľvek inom predmete. Ak sa teda chcete učiť rýchlejšie a mať viac času na zábavu, pustite si toto krátke videjko aj hneď (ibaže by ste si ho nechceli pozrieť a chceli by ste sa učiť čo najdlhšie – v tom prípade kľudne scrolujte ďalej 😉 

Určite ste vo videu postrehli, že vás čaká výzva. Hovorila som o osnove a notách, ku ktorým si dopíšete už len vlastné mnemotechnické pomôcky. Tak tu sú – odfotené :

No a ako by to bolo, keby sme zabudli na aktivitu,, v ktorej by sme si čo-to zopakovali… Tu ju nájdete:

Prezentácia pre učiteľov a rodičov 

A pomôcka na záver – ak patríte k tým, ktorí deti sprevádzajú pri využívaní uvedených videí a materiálov, tu je pár informácií pre vás. V prezentácii nájdete návrh ako pracovať a videom, s výzvou i s aktivitou, ktorú možno riešiť virtuálne, a to online i offline, ale aj v tlačenej podobe.

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali .

Veľa zábavy a smiechu pri učení (sa) prajem!

Vaša Niiika (KiNi.Nika)

Čísla 10 – 20

Milí žiaci, čísla od 1 – 10 už poznáme, dnes si teda predstavíme čísla od 10 – 20. V rôznych hrách, kvízoch a aktivitách sa tieto čísla naučíte písať, čítať a dokonca si precvičíme trošku aj matematiku. 
Aby to nebolo príliš náročné čísla si niekam zapíšte aby ste to mali ako pomôcku:

10 – ten  16 – sixteen
11 – eleven17 – seventeen
12 – twelve18 – eighteen
13 – thirteen19 – nineteen
14 – fourteen20 – twenty
15 – fifteen

Televízny kvíz

Na obrázku sa ti vždy zobrazí číslo a 4 možnosti. Tvojou úlohou je vybrať tú správnu. Dávaj si pozor na správny pravopis. Súčasťou kvízu sú aj bonusové kolá. 

Vypočuj si a priraď

Políčka s písmenkami sú na vypočutie. Vypočuj si výslovnosť, zopakuj a priraď k správnemu číslu. Na konci klikni vpravo dole a úlohu si skontroluj. 

Aké je to číslo?

https://www.baamboozle.com/game/1077660#.YrM98hugubA.link

Hru si nastavíš podľa toho v koľkých tímoch chceš hrať a koľko chceš políčok. Hra obsahuje aj tzv. „power ups“ špeciálne políčka, ktoré robia hru ešte zaujímavejšou. Hru spúšťame cez tlačítko play.

Aký bude výsledok?

Hra je na princípe tradičného pexesa. Hľadáme dvojicu, ktorá bude výsledkom daného príkladu.

Learning stations – zahrajme sa!

Milí žiaci a učitelia, 
dnes na Vás čaká niekoľko aktivít, pri ktorých si zopakujete to, čo sme sa doteraz naučili. Tieto aktivity je vhodné robiť v triede v malých skupinkách a žiakom určiť čas, koľko sa budú danej aktivite venovať. Pomôcky je vhodné si zalaminovať aby ste ich mohli využívať aj v budúcnosti.

Pri týchto aktivitách si žiaci zopakujú otázky What is it? Is it …? odpovede kladné a záporné, tvorbu jednoduchých viet a precvičia si aj slovnú zásobu. 

Opakovanie – 2. a 3. ročník – hra

Milí žiaci, dnes Vás čaká trošku iný materiál ako ste zvyknutí. Pripravila som si pre Vás hru na opakovanie a precvičenie toho, čo sme sa doteraz naučili. Hra obsahuje rôzne slovíčka a jednoduché otázky. K hre potrebujete hraciu kocku a figúrky. Doplňujúce pravidlá si môžete zvoliť aké chcete aby to bolo pre Vás ešte zaujímavejšie. 
Prajem veľa zábavy!

Môj dom – miestnosti v dome a predložky

Milí žiaci, dnes na vás čaká téma predložky a miestnosti a veci v dome. Naučíme sa ako povedať čo sa nachádza v dome a kde sa to nachádza. Medzi základné predložky patria: ON, IN, UNDER (na, v, pod) Ak chceme povedať že napr. mačka sa nachádza pod stromom povieme to úplne jednoducho: The cat is under the tree. Samozrejme chceme vedieť sa aj opýtať. Where is the cat? (kde je mačka?)

V priloženom pracovnom liste nájdete množstvo aktivít na precvičenie, pobavenie a taktiež aj interaktívne hry. Verím, že zažijete kopec zábavy. 🙂

KVÍZ SO STÁVKOU

Najprv stavíš za koľko bodov chceš otázku zodpovedať a až potom klikáš na správnu odpoveď. 

LIETADLO

Lietadlo naviguješ k správnej odpovedi.

OZNAČOVANIE OBRÁZKU

Na obrázku sú malé guličky, ku ktorým priradíš slovíčka, ktorú miestnosť alebo vec označujú

She has got/ he has got – oblečenie

Milí žiaci, 
pokračujeme v predošlej téme ale trošku z iného pohľadu. Ideme opisovať svojho kamaráta, kamarátku alebo zvieratko. Ideme rozprávať my o nich čiže v tretej osobe. Have sa nám v tomto prípade mení na has.V pracovnom liste sa taktiež venujeme aj slovnej zásobe oblečenie. Súčasťou tejto témy je aj hra. Prajem veľa zábavy. 🙂

Neposlušné písmenká

Usporiadaj písmenká aby ti vzniklo slovo

Labyrint

Snaž sa uniknúť zlým postavičkám aby si sa dostal k správnemu slovíčku.

I’ve got/ I haven’t got – zvieratá a časti tela

Milí žiaci, určite každý z vás chce vedieť povedať čo všetko má doma, aké domáce zvieratko, hračky, súrodencov atď. Práve na to, využívame gramatickú väzbu I have got/ I’ve got alebo v zápore I haven’t got. Vo všetkých osobách okrem tretej je táto väzba rovnaká. V pracovnom liste okrem gramatických cvičení nájdete aj slovnú zásobu na časti tela zvierat. Pracujte podľa pokynov a užite si veľa zábavy. 🙂

How many…? There is/ There are

Milí žiaci, 

dnešná téma je venovaná číslam, jedlu a otázke „How many“. Túto otázku využívame ak sa chceme dozvedieť počet napríklad jabĺčok na strome alebo koľko je koláčikov na stole. Otázka vyzerá nasledovne: How many apples are there? V otázke je stále „are“ a podstatné meno má pridanú koncovku -s. Odpovedáme There is one apple. V odpovedi používame „is“ pretože na strome je iba jedno jabĺčko. Ak sú napríklad dve tak odpoveď by vyzerala takto: There are two apples. V odpovedi sme použili „are“ a pri podstatnom mene -s. 

Vyskúšajte si to aj na nasledujúcich aktivitách.

Držím Vám všetkým prsty 🙂

Usporiadaj slová do správneho poradia

Hru si spustíš pomocou políčka v strede obrazovky.

Roztrieď obrázky a slovíčka do správnej skupiny There is/ There are

Jednotlivé políčka iba premiestňuješ a na konci odpovede odošleš. Zistíš čo si mal správne a môžeš sa hneď opraviť.

Priraď slovíčko k obrázku

Pozor, niektoré slovíčka alebo obrázky tam sú navyše. 

Členy A/AN – základné pravidlo pre najmenších

Milí žiaci, dnes sa naučíme tému, ktorá nie je až tak zaujímavá, ale aj napriek tomu pri učení zažijete kopec zábavy. V angličtine sú niektoré veci, ktoré sa ťažko pri učení vysvetľujú aby ste sa pri tom nezamotali. Dnešnou témou sú členy. Asi vám to nič nehovorí, ale istotne ste si už vo vetách všimli také drobné „slovíčka“ A/ AN. Podľa čoho ich používame si vysvetlíme na nasledovnom príklade. 

It is a book. – slovíčko book začína na písmenko „b“, ktoré je v slovenčine spoluhláskou preto slová, ktoré začínajú spoluhláskou budú mať pri sebe „A“

It is an apple. – slovíčko apple začína samohláskou „a“  preto sme použili AN

Ďalšími samohláskami sú napríklad: A, E, I, O, U 

Dôležitým pravidlom je, že A alebo AN používame iba vtedy ak hovoríme iba o jednej veci, jedno jablko, jeden psík, jedna bábika atď. 

Hra – rozdeľ obrázky podľa toho či budú v spojení s A ale AN

Precvič si slovíčka 

Každé slovíčko je pre teba aj vyslovené. Zopakuj a presuň do správnej skupiny