Počúvaj inak I – Zatancuj mi ➰🕺💃 Čajkovského 1 

Luskáčik, ktorý nelúska, ale tancuje  

Poznáte príbeh o Luskáčikovi, ktorý sa premenil 🪄✨ na skutočného? Stalo sa to vo sne malého dievčatka tesne pred Vianocami 🎄. Tancujúci luskáčik ju previedol svetom mnohých zázrakov, napríklad aj krajinou tancujúcich kvetov. Tento príbeh vložil do svojho baletu Piotr Ijlič Čajkovskij, s ktorým si dnes zatancujeme Tanec kvetov 🌸🌸🌸. Tak poďme na to. Vezmite šatky ➰ ➰➰ (ktoré by ste už mali mať vyrobené alebo kúpené) a naučte sa základné prvky, ktoré nájdete v tomto videu: 

Celá zostava 

Pokiaľ ste sa už naučili všetky prvky a kroky, môžete si Tanec kvetov  🌸🌸🌸 zatancovať celý. Nezabudnite na zmenu hlasitosti (dynamiky) či rýchlosti (tempa), o ktorých hovorím v predošlom videu 😊  

Už to viete skvele? A už nechcete tancovať s videom? Tak kliknite TU, pustite si iba samotnú pieseň a tancujte bezo mňa.  

Video pre učiteľov a rodičov  

Na záver ešte prikladám video pre učiteľov a rodičov k téme alebo cyklu tém s názvom Zatancuj mi ➰🕺💃 . Nájdete v ňom informácie o tom ako pracovať s videami, ale aj vysvetlenie prečo by ste mali do vyučovania hudobnej výchovy zaradiť využívanie šatiek. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Tancujte s radosťou! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

 

Počúvaj inak I – Zatancuj mi ➰🕺💃 

➰🕺💃 

Uhádnete podľa emoji, čo budeme tento krát robiť? Ak ste hádali, že budeme tancovať, mali ste pravdu. Navyše nie hocijako. Budeme potrebovať… HM 🤔 čeknite video a zistíte 🤗 

Už vieme, aké pomôcky si pripraviť aj to, ako si ich pripraviť. Teraz je na čase naučiť sa ako ich používať a čo všetko sa s nimi dá robiť. Všetko je uvedené v nasledujúcom videu🎞️.  

Ak máte pozreté už aj druhé video, poriadne si poskúšajte čo všetko sa so ➰ ➰➰ dá robiť a šup-šup na tancovanie s hudbou. Viac o tom nájdete v nasledujúcich témach ❤️ 

Video pre učiteľov a rodičov  

Na záver ešte prikladám video pre učiteľov a rodičov k téme alebo cyklu tém s názvom Zatancuj mi ➰🕺💃 . Nájdete v ňom informácie o tom ako pracovať s videami, ale aj vysvetlenie prečo by ste mali do vyučovania hudobnej výchovy zaradiť využívanie šatiek. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Tancujte s radosťou! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Dejiny hudby II – Brahms: „Dáš mi labku, Klárka?“

To je láska! 

Vedeli ste, čo sa hovorí? Že Brahms celý život miloval jednu ženu. Ak ste si pozreli predchádzajúce video tak už asi tušíte o koho ide. Viac o ňom, o jeho láske a o jeho živote nájdete vo videu. 

Uč sa menej, bav sa viac 

Predpokladám, že sa ako „správni študenti“ chcete menej učiť a viac zabávať. Hmmm, ja to poznám 😂. Preto si aj toto video pozrite čím skôr, aby ste možno objavili a možno si zopakovali spôsob, ako sa učiť zábavnejšie a rýchlejšie (ak ste už pozerali video z predchádzajúcej témy). Rovnako sa môžete učiť  úplne akýkoľvek predmet – nielen 🎶 dejiny hudby🎵. Alebo chcete stále zaspávať💤 pri učení (hm, aj keď ani to nie je najhorší spôsob učenia sa, ale o tom neskôr…)? 

Pozreli ste si video až do konca? Ak áno, mohli by ste sa ešte raz zamerať na slová a prespievať si túto jednoduchú pesničku s ich pomocou. Snáď ju už dnes nedostanete z hlavy von. HM 🤔 nie preto, že by som vás chcela trápiť, ale preto, aby ste si zapamätali kto to ten Brahms bol a aké diela tvoril. Text k piesni nájdete nižšie, odkaz na naspievanú verziu nájdete po kliknutí TU a odkaz na podklad, teda karaoke verziu (ak by ste si song chceli zaspievať sami) nájdete TU

Tak čo, už toho viete o osude Johanessa Bramsa a Kláry Schumanovej dosť? Tak si poďte overiť, či ste si zapamätali všetko podstatné.

Ak sa hra nespustí, tak kliknite na tento LINK alebo oskenujte qr kód, ktorý nájdete pod textom, potom zadajte svoje meno, spustite hru a zabávajte sa vďaka novým znalostiam 👍😉  

Prezentácia pre učiteľov a rodičov  

Na záver trojitá pomôcka pre učiteľov. Prečo trojitá? Pretože v prezentácii, ktorú nájdete nižšie sa dozviete nielen to, ako pracovať s videom a priloženou hrou, ale aj to, ako pracovať s platformou, cez ktorú som hru vytvorila. Verím, že si s ňou užijete „kopec“ zábavy, a že aj vy budete za pomoci návodu schopní  vytvoriť ďalšie skvelé hry pre svoje deti a svojich žiakov. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

DoPOČUTIA (a možno aj doVIDENIA) nabudúce! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Dejiny hudby II – „Tatííí vydáš ma 🥰 za Schumana? Budem šumná pekná😁“ prosí Klára 

Romantika…? 

Vedeli ste, čo sa hovorí? Že príbeh Kláry a Róberta Schumanových je jedným z najromantickejších príbehov lásky ❤️ v hudobnom svete. Viac o nich, o ich láske a o ich živote nájdete vo videu. 

Uč sa menej, bav sa viac 

Predpokladám, že sa ako „správni študenti“ chcete menej učiť a viac zabávať. Hmmm, ja to poznám 😂. Preto si pozrite toto video čím skôr, aby ste objavili nový spôsob, ako sa učiť zábavnejšie a rýchlejšie – a to úplne akýkoľvek predmet – nielen 🎶 hudobku🎵. Alebo chcete stále zaspávať💤 pri učení (hm, aj keď ani to nie je najhorší spôsob učenia sa, ale o tom neskôr…)? 

Pozreli ste si video až do konca? Ak áno, mohli by ste sa ešte raz zamerať na slová a prespievať si túto jednoduchú pesničku s ich pomocou. Snáď ju už dnes nedostanete z hlavy von. HM 🤔 nie preto, že by som vás chcela trápiť, ale preto, aby ste si zapamätali kto to tí Schumanovci boli. Text k piesni nájdete nižšie, odkaz na naspievanú verziu nájdete po kliknutí TU a odkaz na podklad, teda karaoke verziu (ak by ste si song chceli zaspievať sami) nájdete TU

Tak čo, už toho viete o živote Róberta a Kláry dosť? Tak teraz si poďte overiť, či ste si zapamätali všetko podstatné.

Ak sa hra nespustila automaticky, tak liknite na tento LINK alebo oskenujte qr kód, ktorý nájdete pod textom, potom zadajte svoje meno, spustite hru a zabávajte sa vďaka novým znalostiam 👍😉  

Prezentácia pre učiteľov a rodičov  

Na záver trojitá pomôcka pre učiteľov. Prečo trojitá? Pretože v prezentácii, ktorú nájdete nižšie sa dozviete nielen to, ako pracovať s videom a priloženou hrou, ale aj to, ako pracovať s platformou, cez ktorú som hru vytvorila. Verím, že si s ňou užijete „kopec“ zábavy, a že aj vy budete za pomoci návodu schopní  vytvoriť ďalšie skvelé hry pre svoje deti a svojich žiakov. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

DoPOČUTIA (a možno aj doVIDENIA) nabudúce! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Dejiny hudby I – Pojašený 🤪 Mozart a nepočujúci 🙉 Beethoven – dokonalá dvojka na každú párty 🎉

DJ-i na dnes – Mozart a Beethoven  

Počuli ste už mená ako Wolfgang Amadeus Mozart či Ludwig van Beethoven? A viete čo majú spoločné? Pozrite si video a dozviete sa 🙂 

Už to viete?

A pamätáte si toho aj viac ako len to, čo majú spoločné? Tak si poďte zahrať hru, v ktorej si preveríte vaše vedomosti, ale aj zasúťažíte. Čaká na vás kahoot – stačí ak otvoríte tento LINK .  

Prezentácia pre učiteľov a rodičov  

Bližšie info k téme a k videu, ale aj vysvetlenie ako pracovať s uvedenou hrou a s portálom, cez ktorý bola hra vytvorená nájdete v prezentácii, ktorá je určená učiteľom a rodičom, resp.  komukoľvek, kto deti sprevádza pri učení. Hmmm, a ktovie – možno vás navnadí tiež vytvárať podobné hry. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Majte sa! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Dejiny hudby I – Bacha Bach

Bacha! 

Že na čo si máte dávať pozor? Možno na to, čo počúvate alebo ako počúvate… Že nechápete? Tak si pozrite nasledujúce video. Viac vám tento krát nebudem hovoriť ja. Tento krát radšej počúvajte Tea… 

Niekedy sú slová “počuť” a “počúvať” veľký rozdiel. Mnoho krát si myslíme, že stačí “počuť”, čo povedal ten vedľa nás. Potom však prichádza k mnohým nedorozumeniam a trapasom, však? A pritom by stačilo viac “počúvať”, teda vnímať ľudí, s ktorými sa rozprávame. Poďte si teraz overiť či ste skutočne dobre “počúvali” a vnímali, alebo či ste pri pozeraní videa hlavnú myšlienku “prepočuli”. Pozor, nebude to ľahké, budete sa musieť skutočne pohrať s písmenkami a so slovíčkami.  

Tu je jednoduchšia verzia hry (najmä pre mladších): 

A tu je trošku zložitejšia verzia pre starších a pre tých, ktorí sa chcú zabávať aspoň o trochu dlhšie: 

Prezentácia pre učiteľov a rodičov  

Bližšie info k téme a k videu, ale aj podrobnejšie vysvetlenie hry uvedenej vyššie nájdete v prezentácii, ktorá je určená učiteľom a rodičom, resp.  komukoľvek, kto deti sprevádza pri učení. Samozrejme, tie dospelé deti, ktoré by tu náhodou zavítali a rozhodli by sa zasmiať sa na videu a trochu si potrénovať svoje mozgové závity, si aj túto prezentáciu môžu prescrolovať samy😀 Prečo toľko rečí o “deťoch”, ktoré tu možno nikdy nezavítajú? Chcem vás tým trochu upútať, navnadiť a motivovať, aby ste úlohy k tejto téme skúsili najskôr vyriešiť vy sami – budete tak mať lepšiu predstavu o tom, ako veľmi ľahké či ťažké to bolo pre vás (prípadne pre vašich kolegov), ktorí už nejaké tie vedomosti o histórii či o hudbe (asi) máte. Omnoho ľahšie potom zvolíte náročnosť hry pre to-ktoré dieťa či pre tú-ktorú skupinu žiakov. A navyše to môže byť celkom zábava… Takže, ak ste už hru vyriešili, teraz si môžete pozrieť bližšie info k celej téme tu: 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

DoPOČUTIA (a vlastne aj doVIDENIA)! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Music matters – Ktorý blbec by sa učil pri hudbe? Úprimne? Napríklad ja.

Hudba vraj lieči, ale aj pomáha… 

Neveríte? Pozrite si toto video a zistite, ako vám môže dokonale pomôcť pri učení. 

Napríklad tento… 

Pozreli ste si video👆? Ak nie, neblafujte✖️ a rýchlo si ho pozrite – má predsa len pár minút. A ak už ste úspešne za ním, teraz je čas presvedčiť sa, či naozaj funguje to, čo ste sa v ňom dozvedeli. Nájdite si teda niečo, čo sa potrebujete naučiť🤓📚, vytiahnite si zošity, knihy… jednoducho čokoľvek, čo k tomu potrebujete a pustite si hudbu, o ktorej sa hovorí vo videu🎥. Ak by ste nevedeli, kde takú zohnať, prikladám tu niekoľko linkov, ktoré môžete využiť👇.
Napríklad TENTO LINK.
Alebo TENTO.
Mohol by sa zísť aj TENTO.
Aj TOTO znie dobre.
A čo TOTO

Ak ste prešli všetky, môžete skúsiť aj ďalšie verzie, ktoré sú z trochu iného súdka… čo som nepovedala vo videu📽️ je, že aj hudba vo veľmi pomalom tempe (ako je tá baroková, ktorú som spomínala), môže mať na našu koncentráciu pozitívny vplyv. Tu je pár linkov aj na tento druh hudby:
Mne sa napríklad páči TÁTO skladba.
Ale aj TÁTO je veľmi pekná.
A TOTO by som počúvala donekonečna (a dokonca aj pozerala).
A čo tak hudba z TOHTO obdobia?
Podobnú nájdete aj v TOMTO playliste. 

Tak čo, ktorý link je podľa vás najlepší❤️? Alebo ste našli niečo ešte lepšie? Ak áno, napíšte mi na mail: napadynaucenie@gmail.com alebo DM na napadynaucenie na FB, Insta či TikTok-u a ja môžem vaše nápady zverejniť v ďalších podobných videách a článkoch. 

„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov  

A pomôcka opäť na záver – ak patríte k tým, ktorí deti sprevádzajú pri využívaní uvedených videí a materiálov, tu je pár informácií pre vás. Vo videu nájdete návrh ako pracovať a videom a ako môže pomôcť dokonca aj vám 🙂 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Nech sa vám dobre sústredí! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Music matters – Ak chceš byť múdry, hraj!

Ach, to cvičenie a hranie!

Čo už len môže byť skvelé na tom, keď musí niekto celé dni cvičiť na nástroji a čítať noty a hrať? Keď už ťa nepresvedčí to, že na to letia chalani aj baby, možno ťa presvedčí aspoň veda, ktorá tvrdí, že hra na nástroji zlepšuje našu… a vieš čo, zvyšok si pozri vo videu a potom môžme diskutovať ďalej 😉

No čo, už vieš, prečo je dobré hrať na hudobných nástrojoch? Ak áno, ešte by ma zaujímalo, aký máš na túto tému názor teraz, po dopozeraní videjka. Ak máš čas a chuť, vyplň preto tento dotazník.

„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov 

A pomôcka opäť na záver – ak patríte k tým, ktorí deti sprevádzajú pri využívaní uvedených videí a materiálov, tu je pár informácií pre vás. Vo videu nájdete návrh ako pracovať a videom, prečo deti povzbudiť, aby hrali na hudobných nástrojoch a prečo vyplniť dotazník, ktorý nájdete vyššie.

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali .

Veľa radosti pri učení (sa) a hraní prajem!

Vaša Niiika (KiNi.Nika)

Tvor tvorivý – Si tvor = si tvorivý. Tak tvor. vol. 2 – melódia a tempo

TVOR TVORivý 

Všimli ste si niekedy, že v slove TVORivosť je základom slova slovíčko TVOR, teda niečo čo je živé, nejaké sTVORenie? Myslím, že nám takto niekto už pred tisíckami rokov, keď sa tvorili prvé pomenovania činností chcel naznačiť, že každý z nás je v hĺbke srdca TVORivý TVOR. Dnes si teda vyskúšame (a verím, že aj potvrdíme), že to tak naozaj je. Ak si myslíš opak, skôr, ako to povieš nahlas: vezmi si nástroj, na ktorý vieš hrať, na ktorý  sa učíš hrať, alebo ktorý máte v škole, pozri si prezentáciu a postupuj podľa krokov, ktoré sú v nej uvedené. A ktovie, nakoniec sa z teba možno stane skladateľ, pretože na zloženie skladby nám veľa krát stačí vedieť čo je to melódia či tempo… 

„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov 

A pomôcka na záver – ak patríte k tým, ktorí deti sprevádzajú pri využívaní uvedených materiálov, tu je pár informácií pre vás. Vo videu nájdete návrh ako pracovať s prezentáciou, čo sa v jednotlivých prezentáciách dozviete a čo všetko budete pri ich využívaní na hodine či doma potrebovať.

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (repa. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať videá či fotografie k jednotlivým výzvam 😉 

Milé TVORy, veľa TVORivosti, prajem!

Vaša Niiika (KiNi.Nika)

Tvor tvorivý – Si tvor = si tvorivý. Tak tvor. vol. 1 – rytmus a dynamika

TVOR TVORivý 

Všimli ste si niekedy, že v slove TVORivosť je základom slova slovíčko TVOR, teda niečo čo je živé, nejaké sTVORenie? Myslím, že nám takto niekto už pred tisíckami rokov, keď sa tvorili prvé pomenovania činností chcel naznačiť, že každý z nás je v hĺbke srdca TVORivý TVOR. Dnes si teda vyskúšame (a verím, že aj potvrdíme), že to tak naozaj je. Ak si myslíš opak, skôr, ako to povieš nahlas: vezmi si tie najjednoduchšie nástroje, aké poznáš (kľudne aj hrnce a varechy), pozri si prezentáciu a postupuj podľa krokov, ktoré sú v nej uvedené. A ktovie, nakoniec sa z teba možno stane skladateľ, pretože na zloženie skladby nám veľa krát stačí vedieť čo je to rytmus a dynamika… 

„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov 

A pomôcka na záver – ak patríte k tým, ktorí deti sprevádzajú pri využívaní uvedených materiálov, tu je pár informácií pre vás. Vo videu nájdete návrh ako pracovať s prezentáciou, čo sa v jednotlivých prezentáciách dozviete a čo všetko budete pri ich využívaní na hodine či doma potrebovať.

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (repa. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať videá či fotografie k jednotlivým výzvam 😉 

Milé TVORy, veľa TVORivosti, prajem!

Vaša Niiika (KiNi.Nika)