…za siedmimi horami a za siedmimi dolami… dobre, dobre, stačí! Nebude to tak celkom o siedmych horách a siedmich dolách, aj keď pri peknom príbehu sa zastavíme. Teda aj vy so mnou a snáď aj ja s vami – ak splníte výzvu z tohto videa:
Aký bude váš príbeh?
A je tu spomínaná výyyzva číslo jeden: pustite si Schumanovu skladbu a skúste, podobne ako som to ja robila vo videu, vytvoriť vlastný príbeh. Túto milú skladbu nájdete tu: Róbert Schuman – Scény z detstva: V. Radosť .
A ešte druhá výzva: skúste si aj vy sami nájsť zaujímavú hudbu, ktorá sa vám páči (áno, pokojne to môže byť aj hip-hop či pop) a pokúste sa vytvoriť ďalšie príbehy inšpirované vybranými skladbami.
PS: Nezabudnite príbehy nahrať alebo natočiť a poslať mi ich na mail uvedený nižšie (napadynaucenie@gmail.com) alebo ich zozdieľať na sociálnych sieťach a označiť @napadynaucenie. Príbehy a rozprávky totiž milujem a tých vašich sa už nemôžem dočkať…
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Už ste niekedy maľovali hudbu? Že sa to nedá? No okej, nemyslím to doslovne, viac sa však dozviete vo videu.
Ako to môže vyzerať
Verím, že ste si videjko pozreli až do konca. Sľúbila som v ňom ešte pár ukážok aj na stránke. Tu sú:
Zima je zimička
Inšpirovať sa môžeš naozaj kedykoľvek a čímkoľvek… dokonca aj keď nemáš po ruke poriadny papier…
Ľadová ako…
Mama: Ale prosím ťa, nie je tam také teplo, neroztopíš sa… Ja:
A čo tak trochu farby… nemusíš hneď všetko vidieť čierno-bielo
No a teraz pár dôkazov, že namaľovať hudbu môže ktokoľvek, aj ten čo (bezpredmetne) tvrdí, že nemá talent:
Mimochodom, ak chcete vidieť ako vznikajú tieto, či ďalšie takéto kresby, skočte na Youtube, TikTok či Instagram a nájdite kanál KiNi.Nika.art, kde pridávam podobné kresby a maľby, ktoré často tvorím práve pri počúvaní hudby, ktorá ma dokáže úžasne inšpirovať. Necháte sa inšpirovať aj vy?
Sľúbený link
No a sľúbila som ešte niečo – konkrétne link na skladbu, ktorú máte “namaľovať”. Samozrejme, teraz už určite viete, že to nemyslím doslovne. Takže: prichystajte si papiere či výkresy, vytiahnite ceruzky, pastelky, fixky, uhlíky či akékoľvek iné farbičky, nechajte sa inšpirovať a skúste nasledujúcu hudbu počúvať tak trochu inak: Antonio Vivaldi: 4 ročné obdobia – Zima .
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Gabriel Fauré bol významný francúzsky skladateľ, ktorý žil v 19. a na začiatku 20. storočia. Jeho hudba je plná krásnych melódií a emocionálne hlbokých myšlienok. Jednou z jeho najznámejších skladieb je „Pavana f mol“ – úžasné dielo plné pôvabných a zladených hudobných myšlienok, ktoré pobádajú vytvoriť si v mysli nádherné romantické obrazy a príbehy plné nostalgie. Je to skladba, ktorá skutočne pohltí svojou krásou a vytvorí pocit pokojnej a harmonickej atmosféry.
A čo s tým teraz? No hraj a nekecaj!
3 jednoduché kroky:
1. Z nástrojov, ktoré máte k dispozícii si každý vyberte ten, na ktorom chcete hrať. Potom si pozrite partitúru (buď vo videu alebo v PDFku, ktoré je tu pod textom) a pozrite sa, ktorý nástroj budete počúvať. Ako to bolo uvedené aj v úvodnom videu – ktorý nástroj budete počúvať záleží na tom, aký nástroj ste si práve vybrali. Ku každému ľahkoovládateľnému hudobnému nástroju je totiž priradený jeden či viac hudobných nástrojov z orchestra.
2. Teraz si pustite video, ktoré nájdete nižšie, aleee bez obrazu alebo ešte lepšie – pustite nahrávku, na ktorej hrá iba orchester. Skúste sa sústrediť na jednotlivé nástroje v orchestri a pokúste sa ušami “nájsť” ten nástroj, ktorý máte sledovať. Ak ho už počujete, pokúste sa hrať na svojom nástroji rovnaký rytmus aký využíva ten nástroj z orchestra, ktorý máte počúvať a sledovať. Link na skladbu hranú iba orchestrom nájdete tu:
Mimochodom, z týchto dvoch možností je jednoduchšia verzia, že si zvuk pustíte priamo z videa, aby ste počuli aj zvuky ľahkoovládateľných nástrojov, ktoré je vo videu (na rozdiel od nahrávky) počuť. Bude sa vám tak hrať rytmus vášho nástroja určite ľahšie.😊
3. No čo, ako vám to ide? Sľúbila som, že si zakaždým budete môcť pustiť aj video, v ktorom budú noty pre každý ľahkoovládateľný nástroj, ktorý môžete v skladbe využiť. Samozrejme, ak ich chcete hrať, musíte si ich najskôr zopakovať.
Ak sa vám veľmi nechce opakovať a chcete rýchlu pomôcku k rytmickým hodnotám nôt, tak tu je: čím viac budú noty ozdobnejšie (budú mať povyfarbované brušká, nožičky, vlajočky či dvojité vlajočky), tým sa hrajú rýchlejšie. Na druhej strane čím menej “ozdobená” nota sa vo vašom parte objaví, tým sa bude hrať pomalšie (respektíve tým dlhšie bude trvať).
A teraz si už pustite video a nechajte sa viesť už nielen zvukom nástroja, ktorý sledujete, ale aj notami a zvukom vášho ľahkoovládateľného nástroja, ktorý v tomto videu bude v pozadí znieť tiež.
„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov
Tento – nazvime to “tematický celok” – s názvom “Počúvaj hudbu II – Hraj a nekecaj!” je celkom efektívne objasnený v úvodnom videu pre deti. Predsa som však chcela zosumarizovať pár informácií a tipov aj pre vás, milí učitelia a rodičia. Nech sa páči, “rýchlovka pre učiteľov a rodičov”:
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Edvard Grieg bol známy hudobný skladateľ z Nórska. Jeho hudba je plná vášne a dobrodružstva. Grieg je jedným z najvýznamnejších skladateľov romantického obdobia. Možno vám jeho meno v prvom momente nič nehovorilo, no myslím, že keď si vypočujete jeho skladbu „V sieni jaskynného kráľa“ zrazu zistíte, že ju poznáte. Keď nie odinakiaľ tak aspoň z reklamy. Je to naozaj super skladba! Autor v nej používa klavír na vytváranie zvukov, ktoré znejú tajomne a záhadne ako v jaskyni. Keď počúvate túto hudbu, cítite sa, akoby ste sa dostali do vzrušujúcej dobrodružnej krajiny.
A čo s tým teraz? No hraj a nekecaj!
3 jednoduché kroky:
1. Z nástrojov, ktoré máte k dispozícii si každý vyberte ten, na ktorom chcete hrať. Potom si pozrite partitúru (buď vo videu alebo v PDFku, ktoré je tu pod textom) a pozrite sa, ktorý nástroj budete počúvať. Ako to bolo uvedené aj v úvodnom videu – ktorý nástroj budete počúvať záleží na tom, aký nástroj ste si práve vybrali. Ku každému ľahkoovládateľnému hudobnému nástroju je totiž priradený jeden či viac hudobných nástrojov z orchestra.
2. Teraz si pustite video, ktoré nájdete nižšie, aleee bez obrazu alebo ešte lepšie – pustite si nahrávku, na ktorej hrá iba orchester. Skúste sa sústrediť na jednotlivé nástroje v orchestri a pokúste sa ušami “nájsť” ten nástroj, ktorý máte sledovať. Ak ho už počujete, pokúste sa hrať na svojom nástroji rovnaký rytmus aký využíva ten nástroj z orchestra, ktorý máte počúvať a sledovať. Link na skladbu hranú iba orchestrom nájdete tu:
Mimochodom, z týchto dvoch možností je jednoduchšia verzia, že si zvuk pustíte priamo z videa, aby ste počuli aj zvuky ľahkoovládateľných nástrojov, ktoré je vo videu (na rozdiel od nahrávky) počuť. Bude sa vám tak hrať rytmus vášho nástroja určite ľahšie.😊
3. No čo, ako vám to ide? Sľúbila som, že si zakaždým budete môcť pustiť aj video, v ktorom budú noty pre každý ľahkoovládateľný nástroj, ktorý môžete v skladbe využiť. Samozrejme, ak ich chcete hrať, musíte si ich najskôr zopakovať.
Ak sa vám veľmi nechce opakovať a chcete rýchlu pomôcku k rytmickým hodnotám nôt, tak tu je: čím viac budú noty ozdobnejšie (budú mať povyfarbované brušká, nožičky, vlajočky či dvojité vlajočky), tým sa hrajú rýchlejšie. Na druhej strane čím menej “ozdobená” nota sa vo vašom parte objaví, tým sa bude hrať pomalšie (respektíve tým dlhšie bude trvať).
A teraz si už pustite video a nechajte sa viesť už nielen zvukom nástroja, ktorý sledujete, ale aj notami a zvukom vášho ľahkoovládateľného nástroja, ktorý v tomto videu bude v pozadí znieť tiež.
„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov
Tento – nazvime to “tematický celok” – s názvom “Počúvaj hudbu II – Hraj a nekecaj!” je celkom efektívne objasnený v úvodnom videu pre deti. Predsa som však chcela zosumarizovať pár informácií a tipov aj pre vás, milí učitelia a rodičia. Nech sa páči, “rýchlovka pre učiteľov a rodičov”:
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Keď sa nad tým tak zamyslíte, myslím, že by veľa z vás (ak nie väčšina) zistila, že pri počúvaní hudby robí tisíc iných vecí. Napríklad hráte… hry?! Či? Pri tejto téme to budeme robiť tiež… tedaaa nie hrať hry, ale hrať na hudobných nástrojoch. Len preto, aby sme počúvali sústredenejšie. Že to nedáva logiku? Skúste si pozrieť nasledujúce video, po ňom sa “vrhnite” na ďalšie dve témy a zistíte, že hrať môže znamenať ešte sústredenejšie počúvať…
Tak čo, myslíte, že to zvládnete? Tak šup-šup na ďalšiu tému z celku “Počúvaj hudbu II – Hraj a nekecaj!”
Video pre učiteľov a rodičov
Tento – nazvime to “tematický celok” – s názvom “Počúvaj hudbu II – Hraj a nekecaj!” je celkom efektívne objasnený v úvodnom videu pre deti. Predsa som však chcela zosumarizovať pár informácií a tipov aj pre vás, milí učitelia a rodičia. Nech sa páči, “rýchlovka pre učiteľov a rodičov”:
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Ako si vyrobiť či zohnať tanečné stuhy, ale i to ako s nimi pracovať by sme už mali vedieť. Sľúbila som však, že si spolu zatancujeme a niečo sa pritom naučíme o hudobných…. hm o tom neskôr. Najskôr jednotlivé prvky a kroky k piesni Neviem, neviem. Aby sa vám však lepšie 💃🕺 tancovalo, skúste sa pieseň najskôr naučiť.
Lepšie sa vám učí, ak pieseň aj počujete? Tak kliknite TU a nájdete nahrávku piesne. To je verzia, v ktorej je hudba aj text.
Keď už pieseň budete vedieť, otestujte si, ako vám to ide v karaoke verzii – teda vo verzii, kde nebude spev, ale iba hudba. Inak povedané, kde nebudem spievať ja – iba vy. Link na podklad nájdete, ak kliknete TU.
Prvky a zostava
Už viete a chcete vedieť aké pohyby a kroky budeme používať v piesni Neviem, neviem? Tak si pozrite toto video:
Prešli ste si všetky kroky? Ak áno, teraz si pesničku môžete so 🧣🧣🧣 zatancovať so mnou zatancovať celú. Stačí, ak si pustíte video nižšie. Verím, že vám to bude skvele spievať i tancovať 💃🕺!
Zas tá forma…
Dúfam, že nehráte formu, ak tvrdíte, že už viete, čo je to hudobná 🎶 forma. V rýchlosti si to zopakujeme aj v nasledujúcom videu. Podstatnejšie však je, že v ňom okrem opakovania nájdete ešte aj novú výzvu. Akú? Pozrite si video a zistíte!
Vo videu spomínam nejaké písmenká a zápisy. Tento zápis môžete nájsť aj vo videu, no ak vám ušiel alebo ste si ho nezapamätali, môžete ho nájsť pri notách na fotke nižšie.
Video pre učiteľov a rodičov
Aj tento krát prikladám pár základných informácií pre učiteľov. Dozviete sa viac o téme alebo o súbore tém s názvom Zatancuj mi 🕺💃🧣 a o tom, aký má význam využívanie tanečných stúh na hodinách hudobnej výchovy.
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Ako si vyrobiť či zohnať 🧣 tanečné stuhy 🧣, ale i to ako s nimi pracovať by sme už mali vedieť. Sľúbila som však, že si spolu zatancujeme a niečo sa pritom naučíme o hudobných…. hm o tom neskôr. Najskôr jednotlivé prvky a kroky k piesni Čierne oči. Aby sa vám však lepšie 💃🕺 tancovalo, skúste sa pieseň najskôr naučiť.
Lepšie sa vám učí, ak pieseň aj počujete? Tak kliknite TU a nájdete nahrávku piesne. To je verzia, v ktorej je hudba aj text.
Keď už pieseň budete vedieť, otestujte si, ako vám to ide v karaoke verzii – teda vo verzii, kde nebude spev, ale iba hudba. Inak povedané, kde nebudem spievať ja – iba vy. Link na podklad nájdete, ak kliknete TU.
Prvky a zostava
Už viete a chcete vedieť aké pohyby a kroky budeme používať v piesni Čierne oči? Tak si pozrite toto video:
Prešli ste si všetky kroky? Ak áno, teraz si pesničku so 🧣🧣🧣 môžete spolu so mnou zatancovať celú. Stačí, ak si pustíte video nižšie. Verím, že vám to bude skvele spievať i tancovať!
Forma… na pečeee-NIE!
Bolo by načase povedať si prečo tancujeme s takýmito krásnymi stužkami. A vôbec – prečo sme začali tancovať, keď hovoríme o hudbe a nie o tanci? Viac o tom v ďalšom videjku:
Vo videu spomínam nejaké písmenká a zápisy. Tento zápis môžete nájsť aj vo videu, no ak vám ušiel alebo ste si ho nezapamätali, môžete ho nájsť aj pri notách na fotke nižšie.
Video pre učiteľov a rodičov
Aj tento krát prikladám pár základných informácií pre učiteľov. Dozviete sa viac o téme alebo o súbore tém s názvom Zatancuj mi 🕺💃🧣 a o tom, aký má význam využívanie tanečných stúh na hodinách hudobnej výchovy.
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Čo Vám emoji hovoria tento krát? Ak ste hádali, že budeme tancovať, mali ste pravdu. No uhádli ste aj to s čím? Skúste si to overiť vo videu tu nižšie. 🙂
Čo môžeme so 🧣🧣🧣robiť?
Už vieme, aké pomôcky si pripraviť aj to, ako si ich pripraviť. Teraz je na čase naučiť sa ako ich používať a čo všetko sa s nimi dá robiť. Všetko je uvedené v nasledujúcom videu. Mimochodom, dokážete splniť výzvu, ktorá sa v ňom nachádza?
Ak máte pozreté už aj druhé video, pokúste sa splniť výzvu, o ktorej som v ňom hovorila a šup-šup na tancovanie s hudbou. Viac o tom nájdete v nasledujúcich témach. 🙂
Video pre učiteľov a rodičov
Aj tento krát prikladám pár základných informácií pre učiteľov. Dozviete sa viac o téme alebo o súbore tém s názvom Zatancuj mi 🕺💃🧣 a o tom, aký má význam využívanie tanečných stúh na hodinách hudobnej výchovy.
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Poznáte príbeh o Luskáčikovi, ktorý sa premenil 🪄✨ na skutočného? Stalo sa to vo sne malého dievčatka tesne pred Vianocami 🎄. Tancujúci luskáčik ju previedol svetom mnohých zázrakov a exotických krajín. Tento príbeh vložil do svojho baletu Piotr Ijlič Čajkovskij, s ktorým si dnes zatancujeme Čínsky tanec 🩰 Tak poďme na to. Vezmite šatky ➰ ➰➰ (ktoré by ste už mali mať vyrobené alebo kúpené) a naučte sa základné prvky, ktoré nájdete v tomto videu:
Celá zostava
Pokiaľ ste sa už naučili všetky prvky a kroky, môžete si Čínsky tanec 🩰 zatancovať celý. Nezabudnite na zmenu hlasitosti (dynamiky) či rýchlosti (tempa), o ktorých hovorím v predošlom videu 😊
Už to viete skvele? A už nechcete tancovať s videom? Tak kliknite TU, pustite si iba samotnú pieseň a tancujte bezo mňa. Alebo máte už aj vlastné nápady na nové prvky, ktoré sa budú (ne)nápadne opakovať?
Video pre učiteľov a rodičov
Na záver ešte prikladám video pre učiteľov a rodičov k téme alebo cyklu tém s názvom Zatancuj mi ➰🕺💃 . Nájdete v ňom informácie o tom ako pracovať s videami, ale aj vysvetlenie prečo by ste mali do vyučovania hudobnej výchovy zaradiť využívanie šatiek.
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Poznáte príbeh o Luskáčikovi, ktorý sa premenil 🪄✨ na skutočného? Stalo sa to vo sne malého dievčatka tesne pred Vianocami 🎄. Tancujúci luskáčik ju previedol svetom mnohých zázrakov, napríklad aj krajinou tancujúcich kvetov. Tento príbeh vložil do svojho baletu Piotr Ijlič Čajkovskij, s ktorým si dnes zatancujeme Tanec kvetov 🌸🌸🌸. Tak poďme na to. Vezmite šatky ➰ ➰➰ (ktoré by ste už mali mať vyrobené alebo kúpené) a naučte sa základné prvky, ktoré nájdete v tomto videu:
Celá zostava
Pokiaľ ste sa už naučili všetky prvky a kroky, môžete si Tanec kvetov 🌸🌸🌸 zatancovať celý. Nezabudnite na zmenu hlasitosti (dynamiky) či rýchlosti (tempa), o ktorých hovorím v predošlom videu 😊
Už to viete skvele? A už nechcete tancovať s videom? Tak klikniteTU, pustite si iba samotnú pieseň a tancujte bezo mňa.
Video pre učiteľov a rodičov
Na záver ešte prikladám video pre učiteľov a rodičov k téme alebo cyklu tém s názvom Zatancuj mi ➰🕺💃 . Nájdete v ňom informácie o tom ako pracovať s videami, ale aj vysvetlenie prečo by ste mali do vyučovania hudobnej výchovy zaradiť využívanie šatiek.
Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp. Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali.
Tancujte s radosťou!
Vaša Niiika (KiNi.Nika)
Táto webstránka používa súbory cookies
Na našej webovej stránke používame cookies. Používanie určitých druhov cookies je nevyhnutné na neobmedzené používanie našej webovej stránky. Môžete nám tiež dať svoj súhlas s používaním iných ako nevyhnutných cookies - s Vaším súhlasom budeme spracúvať Vaše údaje aj na analytické a marketingové účely a na zobrazovanie personalizovaného obsahu. V takom prípade nám udelíte súhlas aj na spracúvanie osobných údajov mimo Európskej únie - v USA a v Írsku. Ďalšie informácie nájdete v osobitných nastaveniach a v Informácii o spracúvaní údajov na našej webovej stránke. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.