Počúvaj inak III – Takzvaná ✍️ hudba

Všetko by malo mať svoje meno – dokonca aj hudba, no nie? 

V tomto videu sa dozviete, že celkom zaujímavým spôsobom ako počúvať hudbu inak je… už-už som chcela napísať čo to je za spôsob, aleee radšej si to vypočujte vo videu: 

Mená, mená a ešte raz mená… alebo ešte viac krát mená 🙂 

Tak čo, napadol vám už nejaký zaujímavý názov pre skladbu, ktorú ste počuli vo videu? Ak nie, vypočujte si ju znovu. A tých jej názvov môžete vymyslieť pokojne aj viac. Tu je link: George Bizet  – Carmen

A teraz je rad len a len na vás. Vybrala som vám pre vás pár zaujímavých skladieb, ktoré buď samotní autori, alebo ich nasledovníci pomenovali podľa toho, čo im pripomínali. Mňa by však zaujímalo, čo budú pripomínať vám.  

PS: Ak sa nechcete nechať ovplyvniť názvami v odkazoch, aby ste čo najviac využili svoju kreativitu a svoje vlastné nápady, poproste niekoho, aby vám ich otvoril. Alebo si jednoducho pustite zoznam skladieb. Sú v ňom uložené všetky skladby, na ktoré odkazujem v téme Počúvaj inak III – určite vám predsa nezaškodí ak pomenujete o jednu či dve piesne navyše… veď aj tak vás ešte čakajú ďalšie piesne k ďalšej výzve. O nej však neskôr… Teraz si pustite spomínaný zoznam alebo jednotlivé skladby:  

Nikolaj Andrejevič Rimskij-Korsakov: Let čmeliaka  

Frederic Chopin: Etuda Ges dur – Motýľ  

Frederic Chopin: Etuda F dur – Jazdec 

Ludwig van Beethoven: Mesačná sonáta 

Antonio Vivaldi: 4 ročné obdobia – Jar 

Poznáš môj názov? 

Máte ďalšie nápady na skladby, ktoré by ste mohli pomenovať “po svojom”? Tak pripájam druhú výzvu, pri ktorej sa môžete celkom zabaviť a zistiť ako dobre poznáte svojich spolužiakov či kamarátov.  

Takže poďme na to. Vytvorte aspoň dve dvojice alebo trojice (skupinky môžu byť aj väčšie, zásada však je, že vo všetkých skupinách musí byť rovnaký počet hráčov – čiže buď budete hrať všetci vo dvojiciach alebo všetci v trojiciach, alebo všetci vo štvoriciach…).  

Každá skupina bude potrebovať jedno zariadenie, na ktorom si budete vyhľadávať a púštať skladby. Okrem toho bude každý z vás potrebovať papier a pero.  

Skupinky súťažia oddelene. Každá skupina si bude zapisovať získané body. Na konci hry si všetky skupiny porovnajú počet bodov. Ktorá skupina bude mať bodov najviac, tá vyhrá.  

Na začiatku si určíte, koľko kôl si zahráte – teda koľko piesní budete pomenovávať. Najlepšie je, aby ste sa dohodli na takom počte kôl, ktorý bude nejakým násobkom počtu ľudí v jednej skupinke (ak ste traja, môžete mať 3, 6, 9… kôl). Kolá v jednotlivých skupinách nemusia trvať rovnako dlho, pretože každá skupinka bude pravdepodobne vyberať iné skladby. Môže sa teda stať, že na konci hry sa na niektorú skupinu bude čakať trošku dlhšie. Ak tomu chcete predísť, dohodnite sa, že nech si vyberiete akúkoľvek pieseň, vypočujete si z nej len napríklad len 1 minútu. Rovnako sa na začiatku dohodnite, koľkoslovné majú byť pomenovania jednotlivých skladieb. Pokiaľ chcete veľmi rýchlu hru, ktorá asi najlepšie prezradí ako dobre sa poznáte, dohodnite sa na čo najkratšom pomenovaní avšak minimálne na dvoch až troch slovách. Ak sa však chcete zabaviť viac a dlhšie, odporúčam zvoliť 5-8 slovné pomenovania. 

A teraz priebeh hry. Na začiatku každého kola vyberie jeden zo skupiny nejakú skladbu či pesničku (najlepšie takú, ktorú ste ešte nepomenovávali). V prvom kole vyberá skladbu najmladší z vás, v druhom kole ten starší a tak ďalej. V každom kole si vybranú skladbu najskôr vypočujte. Popri tom premýšľajte, čo vám skladba pripomína a čo podľa vás môže pripomínať ostatným zo skupiny. Potom napíšte vymyslený názov skladby na papier tak, aby ho nik iný zo skupiny nevidel. Cieľom je napísať taký názov, o ktorom si myslíte, že bude čo najviac podobný názvom, ktoré napíšu ostatní. Pozor, nemôžete použiť pôvodný názov ani jeho obmenu a musíte použiť taký počet slov, na ktorom ste sa dohodli na začiatku hry. Keď budete mať názvy napísané všetci, ukážte si ich. Ak ste sa všetci v skupine zhodli na názve na 100%, získavate ako skupina za dané kolo 10 bodov. Ak ste sa všetci v skupinke zhodli aspoň na jednom (rovnakom) slove, získavate 5 bodov. Ak ste mali všetci zhodu v nejakej časti názvu, ale každý na inom mieste, získavate 3 body. Ak ste sa nezhodli všetci, no zhodu  mali aspoň v jednom slove minimálne dvaja zo skupiny, získavate 1 bod. Ak sa nezhodol nik s nikým tak za dané kolo nezískavate žiaden bod.  

Na konci hry si každá skupina zráta počet bodov no a tá, ktorá bude mať bodov najviac, tá vyhráva, pretože sa jej členovia zjavne najlepšie poznajú (alebo sú najviac empatickí… ale to už je iná téma). 

PS 2: Budem rada, ak mi najkreatívnejšie názvy pošlete spolu s odkazmi na piesne alebo aspoň názvami piesní, ktoré ste pomenovávali. Alebo radšej zdieľajte na sociálnych sieťach fotky či videá, ako hru hráte. Do popisu napíšte pár zaujímavých (pokojne aj bláznivých) pomenovaní a označte kanál @napadynaucenie, aby som vaše nápady mohla s ostatnými zdieľať aj ja 😉  

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Xoxo! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak III – Rozprávková 🏰 hudba

Kde bolo, tam bolo… 

…za siedmimi horami a za siedmimi dolami… dobre, dobre, stačí! Nebude to tak celkom o siedmych horách a siedmich dolách, aj keď pri peknom príbehu sa zastavíme. Teda aj vy so mnou a snáď aj ja s vami – ak splníte výzvu z tohto videa: 

Aký bude váš príbeh? 

A je tu spomínaná výyyzva číslo jeden: pustite si Schumanovu skladbu a skúste, podobne ako som to ja robila vo videu, vytvoriť vlastný príbeh. Túto milú skladbu nájdete tu: Róbert Schuman – Scény z detstva: V.  Radosť

A ešte druhá výzva: skúste si aj vy sami nájsť zaujímavú hudbu, ktorá sa vám páči (áno, pokojne to môže byť aj hip-hop či pop) a pokúste sa vytvoriť ďalšie príbehy inšpirované vybranými skladbami. 

PS: Nezabudnite príbehy nahrať alebo natočiť a poslať mi ich na mail uvedený nižšie (napadynaucenie@gmail.com) alebo ich zozdieľať na sociálnych sieťach a označiť @napadynaucenie. Príbehy a rozprávky totiž milujem a tých vašich sa už nemôžem dočkať… 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Xoxo! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak III – Maľovaná 🎨 hudba

Namaľuješ hudbu? 

Už ste niekedy maľovali hudbu? Že sa to nedá? No okej, nemyslím to doslovne, viac sa však dozviete vo videu.  

Ako to môže vyzerať 

Verím, že ste si videjko pozreli až do konca. Sľúbila som v ňom ešte pár ukážok aj na stránke. Tu sú: 

Zima je zimička

Inšpirovať sa môžeš naozaj kedykoľvek a čímkoľvek… dokonca aj keď nemáš po ruke poriadny papier…

Ľadová ako…

Mama: Ale prosím ťa, nie je tam také teplo, neroztopíš sa…
Ja:

A čo tak trochu farby… nemusíš hneď všetko vidieť čierno-bielo

No a teraz pár dôkazov, že namaľovať hudbu môže ktokoľvek, aj ten čo (bezpredmetne) tvrdí, že nemá talent: 

Mimochodom, ak chcete vidieť ako vznikajú tieto, či ďalšie takéto kresby, skočte na Youtube, TikTok či Instagram a nájdite kanál KiNi.Nika.art, kde pridávam podobné kresby a maľby, ktoré často tvorím práve pri počúvaní hudby, ktorá ma dokáže úžasne inšpirovať. Necháte sa inšpirovať aj vy? 

Sľúbený link 

No a sľúbila som ešte niečo – konkrétne link na skladbu, ktorú máte “namaľovať”. Samozrejme, teraz už určite viete, že to nemyslím doslovne. Takže: prichystajte si papiere či výkresy, vytiahnite ceruzky, pastelky, fixky, uhlíky či akékoľvek iné farbičky, nechajte sa inšpirovať a skúste nasledujúcu hudbu počúvať tak trochu inak: Antonio Vivaldi: 4 ročné obdobia  – Zima

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Xoxo! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak II – Hraj a nekecaj 2 – Zahraj mi Faurého!

Faure: Pavana 

Gabriel Fauré bol významný francúzsky skladateľ, ktorý žil v 19. a na začiatku 20. storočia. Jeho hudba je plná krásnych melódií a emocionálne hlbokých myšlienok. Jednou z jeho najznámejších skladieb je „Pavana f mol“ – úžasné dielo plné pôvabných a zladených hudobných myšlienok, ktoré pobádajú vytvoriť si v mysli nádherné romantické obrazy a príbehy plné nostalgie. Je to skladba, ktorá skutočne pohltí svojou krásou a vytvorí pocit pokojnej a harmonickej atmosféry. 

 A čo s tým teraz? No hraj a nekecaj! 

3 jednoduché kroky: 

1. Z nástrojov, ktoré máte k dispozícii si každý vyberte ten, na ktorom chcete hrať. Potom si pozrite partitúru (buď vo videu alebo v PDFku, ktoré je tu pod textom) a pozrite sa, ktorý nástroj budete počúvať. Ako to bolo uvedené aj v úvodnom videu – ktorý nástroj budete počúvať záleží na tom, aký nástroj ste si práve vybrali. Ku každému ľahkoovládateľnému hudobnému nástroju je totiž priradený jeden či viac hudobných nástrojov z orchestra. 

2. Teraz si pustite video, ktoré nájdete nižšie, aleee bez obrazu alebo ešte lepšie – pustite nahrávku, na ktorej hrá iba orchester. Skúste sa sústrediť na jednotlivé nástroje v orchestri a pokúste sa ušami “nájsť” ten nástroj, ktorý máte sledovať. Ak ho už počujete, pokúste sa hrať na svojom nástroji rovnaký rytmus aký využíva ten nástroj z orchestra, ktorý máte počúvať a sledovať. Link na skladbu hranú iba orchestrom nájdete tu: 

Gabriel Urbian Faure Pavana vo fis mol 

Mimochodom, z týchto dvoch možností je jednoduchšia verzia, že si zvuk pustíte priamo z videa, aby ste počuli aj zvuky ľahkoovládateľných nástrojov, ktoré je vo videu (na rozdiel od nahrávky) počuť. Bude sa vám tak hrať rytmus vášho nástroja určite ľahšie.😊 

3. No čo, ako vám to ide? Sľúbila som, že si zakaždým budete môcť pustiť aj video, v ktorom budú noty pre každý ľahkoovládateľný nástroj, ktorý môžete v skladbe využiť. Samozrejme, ak ich chcete hrať, musíte si ich najskôr zopakovať.  

Ak sa vám veľmi nechce opakovať a chcete rýchlu pomôcku k rytmickým hodnotám nôt, tak tu je: čím viac budú noty ozdobnejšie (budú mať povyfarbované brušká, nožičky, vlajočky či dvojité vlajočky), tým sa hrajú rýchlejšie. Na druhej strane čím menej “ozdobená” nota sa vo vašom parte objaví, tým sa bude hrať pomalšie (respektíve tým dlhšie bude trvať).  

A teraz si už pustite video a nechajte sa viesť už nielen zvukom nástroja, ktorý sledujete, ale aj notami a zvukom vášho ľahkoovládateľného nástroja, ktorý v tomto videu bude v pozadí znieť tiež.  

„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov 

Tento – nazvime to “tematický celok” – s názvom “Počúvaj hudbu II – Hraj a nekecaj!” je celkom efektívne objasnený v úvodnom videu pre deti. Predsa som však chcela zosumarizovať pár informácií a tipov aj pre vás, milí učitelia a rodičia. Nech sa páči, “rýchlovka pre učiteľov a rodičov”: 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Nech sa vám dobre počúva! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak II – Hraj a nekecaj 1 – Zahraj mi Griega!

Edvard Grieg – V sieni jaskynného kráľa 

Edvard Grieg bol známy hudobný skladateľ z Nórska. Jeho hudba je plná vášne a dobrodružstva. Grieg je jedným z najvýznamnejších skladateľov romantického obdobia. Možno vám jeho meno v prvom momente nič nehovorilo, no myslím, že keď si vypočujete jeho skladbu „V sieni jaskynného kráľa“ zrazu zistíte, že ju poznáte. Keď nie odinakiaľ tak aspoň z reklamy. Je to naozaj super skladba! Autor v nej používa klavír na vytváranie zvukov, ktoré znejú tajomne a záhadne ako v jaskyni. Keď počúvate túto hudbu, cítite sa, akoby ste sa dostali do vzrušujúcej dobrodružnej krajiny.  

A čo s tým teraz? No hraj a nekecaj! 

3 jednoduché kroky: 

1. Z nástrojov, ktoré máte k dispozícii si každý vyberte ten, na ktorom chcete hrať. Potom si pozrite partitúru (buď vo videu alebo v PDFku, ktoré je tu pod textom) a pozrite sa, ktorý nástroj budete počúvať. Ako to bolo uvedené aj v úvodnom videu – ktorý nástroj budete počúvať záleží na tom, aký nástroj ste si práve vybrali. Ku každému ľahkoovládateľnému hudobnému nástroju je totiž priradený jeden či viac hudobných nástrojov z orchestra. 

2. Teraz si pustite video, ktoré nájdete nižšie, aleee bez obrazu alebo ešte lepšie – pustite si nahrávku, na ktorej hrá iba orchester. Skúste sa sústrediť na jednotlivé nástroje v orchestri a pokúste sa ušami “nájsť” ten nástroj, ktorý máte sledovať. Ak ho už počujete, pokúste sa hrať na svojom nástroji rovnaký rytmus aký využíva ten nástroj z orchestra, ktorý máte počúvať a sledovať. Link na skladbu hranú iba orchestrom nájdete tu: 

Edvard Grieg: V sieni jaskynného kráľa 

Mimochodom, z týchto dvoch možností je jednoduchšia verzia, že si zvuk pustíte priamo z videa, aby ste počuli aj zvuky ľahkoovládateľných nástrojov, ktoré je vo videu (na rozdiel od nahrávky) počuť. Bude sa vám tak hrať rytmus vášho nástroja určite ľahšie.😊 

3. No čo, ako vám to ide? Sľúbila som, že si zakaždým budete môcť pustiť aj video, v ktorom budú noty pre každý ľahkoovládateľný nástroj, ktorý môžete v skladbe využiť. Samozrejme, ak ich chcete hrať, musíte si ich najskôr zopakovať.  

Ak sa vám veľmi nechce opakovať a chcete rýchlu pomôcku k rytmickým hodnotám nôt, tak tu je: čím viac budú noty ozdobnejšie (budú mať povyfarbované brušká, nožičky, vlajočky či dvojité vlajočky), tým sa hrajú rýchlejšie. Na druhej strane čím menej “ozdobená” nota sa vo vašom parte objaví, tým sa bude hrať pomalšie (respektíve tým dlhšie bude trvať).  

A teraz si už pustite video a nechajte sa viesť už nielen zvukom nástroja, ktorý sledujete, ale aj notami a zvukom vášho ľahkoovládateľného nástroja, ktorý v tomto videu bude v pozadí znieť tiež.  

„Rýchlovka“ pre učiteľov a rodičov 

Tento – nazvime to “tematický celok” – s názvom “Počúvaj hudbu II – Hraj a nekecaj!” je celkom efektívne objasnený v úvodnom videu pre deti. Predsa som však chcela zosumarizovať pár informácií a tipov aj pre vás, milí učitelia a rodičia. Nech sa páči, “rýchlovka pre učiteľov a rodičov”: 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Nech sa vám dobre počúva! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak II – Hraj a nekecaj!

Tak počúvať či hrať? 

Keď sa nad tým tak zamyslíte, myslím, že by veľa z vás (ak nie väčšina) zistila, že pri počúvaní hudby robí tisíc iných vecí. Napríklad hráte… hry?! Či? Pri tejto téme to budeme robiť tiež… tedaaa nie hrať hry, ale hrať na hudobných nástrojoch. Len preto, aby sme počúvali sústredenejšie. Že to nedáva logiku? Skúste si pozrieť nasledujúce video, po ňom sa “vrhnite” na ďalšie dve témy a zistíte, že hrať môže znamenať ešte sústredenejšie počúvať… 

Tak čo, myslíte, že to zvládnete? Tak šup-šup na ďalšiu tému z celku “Počúvaj hudbu II – Hraj a nekecaj!” 

Video pre učiteľov a rodičov  

Tento – nazvime to “tematický celok” – s názvom “Počúvaj hudbu II – Hraj a nekecaj!” je celkom efektívne objasnený v úvodnom videu pre deti. Predsa som však chcela zosumarizovať pár informácií a tipov aj pre vás, milí učitelia a rodičia. Nech sa páči, “rýchlovka pre učiteľov a rodičov”: 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Nech sa vám dobre počúva! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak I – Zatancuj mi 🕺💃🧣 na ľudovo 2

Neviem, neviem – Nauč sa ju aj ty! 

Ako si vyrobiť či zohnať tanečné stuhy, ale i to ako s nimi pracovať by sme už mali vedieť. Sľúbila som však, že si spolu zatancujeme a niečo sa pritom naučíme o hudobných…. hm o tom neskôr. Najskôr jednotlivé prvky a kroky k piesni Neviem, neviem. Aby sa vám však lepšie 💃🕺 tancovalo, skúste sa pieseň najskôr naučiť.  

Text k piesni nájdete v tomto PDF: 

Noty k piesni nájdete tu: 

Lepšie sa vám učí, ak pieseň aj počujete? Tak kliknite TU a nájdete nahrávku piesne. To je verzia, v ktorej je hudba aj text. 

Keď už pieseň budete vedieť, otestujte si, ako vám to ide v karaoke verzii – teda vo verzii, kde nebude spev, ale iba hudba. Inak povedané, kde nebudem spievať ja – iba vy. Link na podklad nájdete, ak kliknete TU

Prvky a zostava 

Už viete a chcete vedieť aké pohyby a kroky budeme používať v piesni Neviem, neviem? Tak si pozrite toto video: 

Prešli ste si všetky kroky? Ak áno, teraz si pesničku môžete so 🧣🧣🧣  zatancovať so mnou zatancovať celú. Stačí, ak si pustíte video nižšie. Verím, že vám to bude skvele spievať i tancovať 💃🕺! 

Zas tá forma… 

Dúfam, že nehráte formu, ak tvrdíte, že už viete, čo je to hudobná 🎶 forma. V rýchlosti si to zopakujeme aj v nasledujúcom videu. Podstatnejšie však je, že v ňom okrem opakovania nájdete ešte aj novú výzvu. Akú? Pozrite si video a zistíte! 

Vo videu spomínam nejaké písmenká a zápisy. Tento zápis môžete nájsť aj vo videu, no ak vám ušiel alebo ste si ho nezapamätali, môžete ho nájsť pri notách na fotke nižšie. 

Video pre učiteľov a rodičov  

Aj tento krát prikladám pár základných informácií pre učiteľov. Dozviete sa viac o téme alebo o súbore tém s názvom Zatancuj mi 🕺💃🧣  a o tom, aký má význam využívanie tanečných stúh na hodinách hudobnej výchovy. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Tancujte s radosťou! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak I – Zatancuj mi 🕺💃🧣 na ľudovo 1

Čierne oči – Nauč sa ich aj ty! 

Ako si vyrobiť či zohnať  🧣 tanečné stuhy 🧣, ale i to ako s nimi pracovať by sme už mali vedieť. Sľúbila som však, že si spolu zatancujeme a niečo sa pritom naučíme o hudobných…. hm o tom neskôr. Najskôr jednotlivé prvky a kroky k piesni Čierne oči. Aby sa vám však lepšie 💃🕺 tancovalo, skúste sa pieseň najskôr naučiť.  

Text k piesni nájdete v tomto PDF: 

Noty k piesni nájdete tu: 

Lepšie sa vám učí, ak pieseň aj počujete? Tak kliknite TU a nájdete nahrávku piesne. To je verzia, v ktorej je hudba aj text. 

Keď už pieseň budete vedieť, otestujte si, ako vám to ide v karaoke verzii – teda vo verzii, kde nebude spev, ale iba hudba. Inak povedané, kde nebudem spievať ja – iba vy. Link na podklad nájdete, ak kliknete TU.  

Prvky a zostava 

Už viete a chcete vedieť aké pohyby a kroky budeme používať v piesni Čierne oči? Tak si pozrite toto video: 

Prešli ste si všetky kroky? Ak áno, teraz si pesničku so 🧣🧣🧣 môžete spolu so mnou zatancovať celú. Stačí, ak si pustíte video nižšie. Verím, že vám to bude skvele spievať i tancovať! 

Forma… na pečeee-NIE! 

Bolo by načase povedať si prečo tancujeme s takýmito krásnymi stužkami. A vôbec – prečo sme začali tancovať, keď hovoríme o hudbe a nie o tanci? Viac o tom v ďalšom videjku: 

Vo videu spomínam nejaké písmenká a zápisy. Tento zápis môžete nájsť aj vo videu, no ak vám ušiel alebo ste si ho nezapamätali, môžete ho nájsť aj pri notách na fotke nižšie. 

Video pre učiteľov a rodičov  

Aj tento krát prikladám pár základných informácií pre učiteľov. Dozviete sa viac o téme alebo o súbore tém s názvom Zatancuj mi 🕺💃🧣  a o tom, aký má význam využívanie tanečných stúh na hodinách hudobnej výchovy. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Tancujte s radosťou! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak I – Zatancuj mi 🕺💃🧣

🕺💃🧣! 

Čo Vám emoji  hovoria tento krát? Ak ste hádali, že budeme tancovať, mali ste pravdu. No uhádli ste aj to s čím? Skúste si to overiť vo videu tu nižšie. 🙂 

Čo môžeme so 🧣🧣🧣robiť? 

Už vieme, aké pomôcky si pripraviť aj to, ako si ich pripraviť. Teraz je na čase naučiť sa ako ich používať a čo všetko sa s nimi dá robiť. Všetko je uvedené v nasledujúcom videu. Mimochodom, dokážete splniť výzvu, ktorá sa v ňom nachádza?  

Ak máte pozreté už aj druhé video, pokúste sa splniť výzvu, o ktorej som v ňom hovorila a šup-šup na tancovanie s hudbou. Viac o tom nájdete v nasledujúcich témach. 🙂  

Video pre učiteľov a rodičov  

Aj tento krát prikladám pár základných informácií pre učiteľov. Dozviete sa viac o téme alebo o súbore tém s názvom Zatancuj mi 🕺💃🧣  a o tom, aký má význam využívanie tanečných stúh na hodinách hudobnej výchovy. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Tancujte s radosťou! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika) 

Počúvaj inak I – Zatancuj mi ➰🕺💃 Čajkovského 2

Luskáčik, ktorý nelúska, ale tancuje  

Poznáte príbeh o Luskáčikovi, ktorý sa premenil 🪄✨ na skutočného? Stalo sa to vo sne malého dievčatka tesne pred Vianocami 🎄. Tancujúci luskáčik ju previedol svetom mnohých zázrakov a exotických krajín. Tento príbeh vložil do svojho baletu Piotr Ijlič Čajkovskij, s ktorým si dnes zatancujeme Čínsky tanec 🩰  Tak poďme na to. Vezmite šatky ➰ ➰➰ (ktoré by ste už mali mať vyrobené alebo kúpené) a naučte sa základné prvky, ktoré nájdete v tomto videu: 

Celá zostava 

Pokiaľ ste sa už naučili všetky prvky a kroky, môžete si Čínsky tanec 🩰  zatancovať celý. Nezabudnite na zmenu hlasitosti (dynamiky) či rýchlosti (tempa), o ktorých hovorím v predošlom videu 😊  

Už to viete skvele? A už nechcete tancovať s videom? Tak kliknite TU, pustite si iba samotnú pieseň a tancujte bezo mňa. Alebo máte už aj vlastné nápady na nové prvky, ktoré sa budú (ne)nápadne opakovať? 

Video pre učiteľov a rodičov  

Na záver ešte prikladám video pre učiteľov a rodičov k téme alebo cyklu tém s názvom Zatancuj mi ➰🕺💃 . Nájdete v ňom informácie o tom ako pracovať s videami, ale aj vysvetlenie prečo by ste mali do vyučovania hudobnej výchovy zaradiť využívanie šatiek. 

Ak máte akékoľvek otázky či postrehy, môžete zanechať komentár tu či na YouTube alebo mi môžete napísať mail na: napadynaucenie@gmail.com, alebo správu na ktorúkoľvek zo sociálnych sietí s názvom napadynaucenie (resp.  Nápady na učenie), kde tiež môžete posielať fotky a videá so splnenými výzvami a úlohami, ale aj dôkazy o tom, ako usilovne a skvele ste doma alebo v škole jednotlivé témy zdolávali. 

Tancujte s radosťou! 

Vaša Niiika (KiNi.Nika)